שקע הטעינה של Nissan Leaf
שקע הטעינה של Nissan Leafיח"צ ניסאן
ניסאן, החברה הראשונה שהחלה בשיווק מכונית חשמלית לחלוטין, הכריזה השבוע על פרוייקט שיאפשר למכונית לא רק להיטען בחיבור לרשת החשמל הביתית, אלא גם לספק לה חשמל בחזרה במקרה הצורך.



הפרוייקט, העונה לשם Leaf to Home, מיועד לנצל את סוללת הליתיום-יון העוצמתית של המכונית הסביבתית במקרי חירום כמו רעידת האדמה שפקדה את יפן בתחילת השנה וגרמה נזק כבד לתחנות הכוח הגרעיניות בפוקושימה. במקרה כזה, כך מקווה יצרנית הרכב היפנית, יוכלו בעליו להשתמש בו כגנרטור. בנוסף, הם יוכלו להטעין את המכונית בשעות הלילה, ולאפשר לה "להחזיר" אותו לרשת החשמל תמורת תשלום בשעות של צריכת שיא.



סוללת ה-Leaf היא בעלת קיבולת של 24 קווט"ש - הכמות הנצרכת ע"י משק בית יפני ממוצע במשך יומיים - והיא מסוגלת לייצר חשמל בהספק של 6 קילו-ואט, המספיקים לדברי החברה להפעלת מקרר, מזגן ומכונת כביסה בו-זמנית.



מאחר והיכולת להעביר חשמל באופן חכם בשני הכיוונים - מרשת החשמל הביתית לרכב ומהרכב חזרה לרשת החשמל - דורשת חיבור מתקדם יותר משקע הטעינה הקיים, עובדת ניסאן על הכלים הדרושים, ומקווה לסיים ולהתחיל לשווק את הטכנולוגיה ביפן במרץ 2012.