תקלה ממש לא נעימה. אמזון
תקלה ממש לא נעימה. אמזוןאמזון

ברק שזינק אל הקרקע באירלנד ופגע בשנאי אזורי ליד דאבלין, שיתק ביום שני בבוקר למשך מספר שעות את מרכזי הנתונים של מיקרוסופט ואמזון. מרכזי נתונים אלו נמצאים בליבם של שירותי הענן שמציעות החברות לאזור מערב אירופה, ובעקבות הברק נפלו השירותים למשק מספר שעות, אך בעוד במיקרוסופט הצליחו להחזיר את השירותים שהם מציעים תוך כארבע שעות בלבד, באמזון התוצאה הייתה פחות טובה.<?xml:namespace prefix = o />

בחלוף יותר מארבע שעות הצליחה החברה, שמכנה את השירות שלה EC2 (או Elastic Compute), להחזיר רק כ-75% מהמופעים של הנתונים ששומרות חברות שמנויות לשירותי הענן של אמזון. למעשה גם בחלוף 12 שעות עדיין סבלו חלק גדול מהלקוחות מחוסר יכולות לגשת למידע שלהן, והחברה מסרה שייקחו כ-48 שעות עד להחזרת השירות למצב תקין מלא.

"מדובר בברק שפגע בשנאי של אחד מספקי שירותי הכוח ליד דאבלין שגרם לפיצוץ ולשריפה. בדרך כלל בעת תקלה כזו צריך להיות מעבר חלק לגנראטורים שמשמשים כגיבוי, אבל הפיצוץ היה כל כך חזק שהוא פגע במערכת שמסנכרנת את הפעלת הגיבוי של תחנת נכוח, כל שחלק מהגנראטורים הפסיקו לעבוד. מכיוון שכך היה צורך בסנכרון ידני. כעת הכוח חזר ואנחנו מעלים מחדש את הנתונים ואנחנו בוחנים בהקפדה את ההפרדה שקיימת בין מערכת הבקרה ושאר מרכיבי המערכת", הודיעה אמזון מספר שעות לאחר התהוות התקלה.

כזכור מוקדם יותר השנה, באפריל, סבלה אמזון מתקלה בהיקף גדול בשירותי הענן שלה. אז זה קרה במרכז בווירג'יניה, ארצות הברית ולקח לחברה כמעט ארבעה ימים עד שהיא החזירה לשירות מלא את כל השירותים לכל הלקוחות.

התקלה הנוכחית מראה שוב שלצד ההטבות שמציעה טכנולוגיית הענן לחברות שונות, בעיקר בדמות חסכון עלויות, תקלות שונות ומשונות יכולות לגרום לעצירת העסקים למשך מספר שעות, אם לא יותר.