סיכת בטחון בוושט. אילוסטרציה
סיכת בטחון בוושט. אילוסטרציהפלאש 90

בדיקה זולה ומהירה עשויה להציל את חייהם של תינוקות שרק נולדו עם מומים מולדים בלב, כך טוענים רופאים.

על פי הדיווח ברשת BBC מחקר שבוצע על 20,055 תינוקות בני יומם הראה שבדיקת רמת החמצן בדם יותר יעילה מהבדיקות האחרות האפשריות. הרופאים ביקשו שהבדיקה תעשה בכל בתי החולים ברחבי בריטניה לכל היילודים.

איגוד הלב הבריטי טוען כי הבדיקה עשויה לעשות "שינוי משמעותי" במקרים של מומי לב מולדים המשפיעים על 1 מכל 145 תינוקות.

מומים אילו מתגלים לרוב על ידי בדיקות אולטרה-סאונד במהלך ההיריון, או על ידי שמיעת הלב של התינוק שרק נולד. עד כה ההצלחה באבחון הייתה נמוכה מאוד.

המחקר מצא כי בשישה בתי חולים בבריטניה השתמשו בבדיקה עתיקה לרמת החמצן בדם. אם רמת החמצן בדם נמצאה נמוכה מידי- התינוקות נשלחו לבדיקות נוספות. הבדיקה עצמה אורכת כחמש דקות, ויכולה לזהות כ-75% מהמקרים החמורים. המחקר מציין כי בשילוב עם טכנולוגיה מתקדמת, הבדיקה תוכל לאתר 92% מהמקרים.

בעוד חלק מן המומים אינם ניתנים לריפוי, ההתקדמות הטכנולוגית בנושאי הניתוח תיתן סיכוי טוב יותר למרבית המקרים לריפוי ותיקון.

הבדיקה נעשית באמצעות מכשיר האוקסימטר, המחובר בקליפס לאצבע ביד וברגל. אם נמצאו הבדלים בין רמת החמצן בדם בידיים לבין הרגליים התינוק נשלח לבדיקות נוספות.

כמה מדינות בארצות הברית כבר אימצו את המכשיר והבדיקה. הרופאים בארצות הברית טוענים כי למרות שכבר היום מבוצעות בדיקות רבות מאוד ביילודים בעולם המתפתח, תוצאות המחקר מצביעות על נתונים טובים מאוד הגורמים לשקול הוספת בדיקה זו כמחייבת.