שופטי בג"ץ, אשר גרוניס, אליקים רובינשטיין וחנן מלצר, דחו עתירה שהגישה עמותת "רגבים" בדרישה להוציא צווי הריסה ולבצע צווים שהוצאו כנגד בנייה בלתי חוקית של פלסטינים בשטחי יו"ש.
 
בית המשפט קיבל את עמדת המדינה ודחה את העתירה, אולם השופט רובינשטיין אשר כתב את פסק הדין, מתח ביקורת על אוזלת ידה של המדינה בטיפול בעבירות הבניה. "התמונה אינה מעודדת. גם אם קיימים סדרי עדיפויות מוצדקים, אסור שהללו יהוו – ולו בלי משים ושלא במכוון – כסות להפקרות בבנייה. כאמור, חוק הוא חוק, בין אם מדובר בבנייה בלתי חוקית בקרב התושבים הישראלים ביהודה ובשומרון, בין אם מדובר בתושבים הפלסטינים - ואין להלום מצב של 'איש הישר בעיניו יעשה'".
 
מנגד ציין רובינשטיין, כי לא ניתן להתעלם מרקעה הפוליטי, לטענתו, של העתירה, "בתוך עמנו אנו יושבים וערים אנו לכך שעתירה זו, הבאה מן הצד הימני של המפה הפוליטית הישראלית, יסודה במאבק מול עמותות מן הצד השמאלי של המפה הפוליטית, ובמשקל נגד לפעולתן, וגם לפעולות הרשויות בכל הנוגע לבנייה יהודית בלתי חוקית אל מול בנייה פלסטינית בלתי חוקית".
 
"אין לנו איפוא אלא להזכיר לעצמנו, וגם לעותרים למיניהם ולגוניהם, את האמור להיות מובן מאליו, כי לנגד עינינו יהיו הדין ופרשנותו, ואין בדעתנו להיגרר למחוזות הקיטוב הפוליטי", הוסיף רובינשטיין.