ברוב טקס והדר החלה הרכבת הקלה ביום שישי את תקופת ההרצה שלה, אולם לנוסעים שביקשו לנסות אותה התברר כי הרכבת אולי קלה, אולם ממש איננה מהירה.
כמובן שלא דיברנו עם הנוסעים שעלו על הרכבת ביום שישי בצהריים, אז העומס על הרכבת היה כזה שלא איפשר לה כמעט לזוז, אולם גם נוסעים שעלו עליה הבוקר (ראשון) בשעות בהן אין עומס לא על הכביש ולא על הרכבת, דיווחו על זמני תנועה ארוכים במיוחד.
איה, אשר עלתה הבוקר (ראשון) על הרכבת בפסגת זאב סיפרה, כי "עליתי על הרכבת הקלה בפסגת זאב בשעה 7:00, לא היה עומס לא על הרכבת וגם לא על הכבישים, פשוט מכיוון שזהו עדיין החופש הגדול, אולם להפתעתי הרכבת נסעה לאט, לאט מאוד אפילו, כך שכל רכב ממוצע בסביבתה נסע הרבה יותר מהר".
איה מציינת, כי גם הרמזורים לאורך הדרך האטו מאוד את הנסיעה, כך שהיא התמשכה זמן רב מאוד, "לאחר חצי שעה מאז שעליתי לרכבת הגענו לשער שכם, אם הייתי עושה את אותו המסלול בקו אוטובוס מקביל סביר מאוד להניח שהייתי מגיעה מוקדם יותר. נראה לי שמפעיליה של הרכבת.
עוזאל ותיק, דובר סיטיפס - רכבת קלה בירושלים, מסביר בשיחה עם ערוץ 7 כי איטיותה היחסית של הרכבת נובעת מהחלטותיה של המדינה ומהתמשכות ההליכים להתקנת רמזורים חדשים אשר יעניקו לרכבת את העדיפות הנכונה.
לדבריו, במשך זמן רב התקיימו דיונים בין הזכיינית למדינה באשר לאופיים של הרמזורים ולדרך לאשרם, זאת עקב מורכבות המערכת והצורך לתכנן אותה דווקא בחו"ל. עם זאת מציין ותיק, כי במהלך החודש האחרון חלה התקדמות ניכרת בהתקנה וכי עם השלמת החלפת הרמזורים יתקצר זמן הנסיעה באופן משמעותי.
ותיק מציין, כי הנהלת החברה ביקשה מהמדינה לדחות את תחילת ההפעלה עד לסיום החלפתם של כל הרמזורים, אולם לבסוף הוחלט להתחיל בהפעלה למרות הכל. ותיק מעריך כי לאור זאת יקח כשלושה חודשים עד לסיום החלפתם של כל הרמזורים ובכך יקוצר משמעותית זמן התנועה שלה.
ותיק מוסיף, כי גם התקלה הנוספת של חוסר הסינכרון בין מערכות הכירטוס של האוטובוסים ושל הרכבת הקלה בירושלים אמורה להיפתר בקרוב, דבר שיאפשר את פעולתה המושלמת של הרכבת.