מינה פנטון נגד גלן בק

חברת מועצת ירושלים לשעבר, מינה פנטון (מפד"ל) מתנגדת למפגן התמיכה שיקיים ביום רביעי הקרוב שדר הרדיו האמריקאי הפופולרי גלן בק.

בק שביקר בישראל לפני כחודש, החליט לקיים בעקבות ביקורו מפגן תמיכה ענק בישראל, בהשתתפות נוצרים אוהבי ישראל. האירוע צפוי להתקיים ביום רביעי הקרוב בכותל הדרומי בעיר העתיקה בירושלים, תחת השם "שיקום האומץ".

"הבלעדיות על מקור קדושת הר הבית, מקום המקדש והעיר ירושלים היא של היהודים, וזאת כ- 1700 שנים לפני שמישהו שמע על רעיון הנצרות", אומרת פנטון, "קיום הארוע הנוצרי בכותל הדרומי יסייע בחיזוק "שיבת ציון לנוצרים" פרויקט שכל ארגון נוצרי המכבד את עצמו יוזם ואומר שהשטח בעצם שלהם". 

פנטון גייסה למאבק שלה רבנים מכלל המגזרים, ובניהם הרב אלישיב, הרב קוק, הרב נבנצל, הרב ליאור, הרב לבנון, הרב אבינר והרב אלחנן בן נון על מנת שיצאו נגד השתתפות יהודים בארועי בק ובמיוחד בזה שבכותל הדרומי. פנית הרב אלישיב הביאה אף לביטול השתתפותו של הרב הראשי לישראל יונה מצגר ושל מקהלת החזנים מבית הכנסת הגדול בניצוחו של אלי יפה.

פנטון מדגישה, "שילהובם של רבבות מאזיניו הנוצרים של גלן בק המורמוני מופעל על ידו בהבאת אלמנטים דתיים נוצריים, החיאתם והדגשת חשיבותם. חשוב לבק שהנוצרים ירגישו כמוהו את ההתעלות הרוחנית ותחושת השייכות האמונית המחייבת למקומות המסוימים, אסור לנו לשכוח שאנו הריבונים, על העיר ירושלים והמקומות הקדושים, שלנו הם ולא שלהם, התגמול שהנוצרים עתה מצפים לו הוא רק עניין של זמן, אין מתנות חינם ואין מחוות חינם".

"הנוצרים הפועלים בארץ למעשה מרגישים כמושיעים", מסבירה פנטון, "כמנחמים כאלו שבלעדהם איננו יכולים לשרוד, הארוע בקיסריה שהתקיים השבוע הוגדר לנוצרים בלבד, גלן הבטיח חוויה רוחנית מיוחדת. הוא הזכיר את ישו, פול ופונטיס פילטוס והקשר ההסטורי לקיסריה בעת שלטון הרומאים. מקיסריה יצאה בשורת הנצרות לכל העולם. מה ליהודים ולארוע זה", שואלת פנטון.

אחד ממוקדי הפעילות שלהם זה המתנחלים, אומרת פנטון "כשותף קבוע לנוצרים, הוזמן הרב ריסקין לנאום לצד כמרים ומטיפים, אם הרב מוזמן אז יש לדאוג לעוד כמה יהודים שיגיעו והיוזמה יצאה לדרך. במכתב הזמנה לאירוע הנוצרי בקיסריה חתום על ידי הרב ריסקין ומנכ"ל הארגון הנוצרי, "נוצרים ידידי ההתנחלויות". עוד צוין בהזמנה כי הסעות בחינם יעמדו לרשות המשתתפים, ויצאו מקרני שומרון, אריאל ואפרת".

לסיום אומרת פנטון, ב"מסע הצלב המודרני", האסטרטגיה היא-"מסע צלב פוליטי-תיאולוגי" והשיטה " מסע צלב הכסף".