משרד הבריאות הנחה את בתי החולים לאפשר חניה חינם לקרובי המאושפזים מעל לחודש ולהורי פגים מאושפזים.

עוד הוחלט כי הנהלות בתי החולים יזדקקו לאישור לייקור המחירים. פרסום הנוהל הוא תוצאה של פעילות של הוועדה לפניות הציבור של הכנסת בראשות ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה), שקיימה לפני כארבעה חודשים דיון מיוחד בנושא, שבסופו הוחלט כי על משרד הבריאות לפרסם חוזר מנכ"ל שיסדיר את הנושא. 

ח"כ מקלב בירך על פרסום החוזר ושיבח את סגן שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות על פועלם ואמר כי "חניה היא חלק מהשירות שמקבל החולה ולמי שבא לסעוד ולבקר אותו. ולא שהחניון בבית החולים ישמש מחולל הכנסות. זה לא עוד זיכיון לחנות מתנות או לבית קפה. חולים ובני משפחתם מרגישים נסחטים ומנוצלים בשל העלות החניה ועומדים חסר עונים מול מפעילי החניונים. התקבלו אצלנו תלונות רבות מחולים המאושפזים לתקופות ארוכות ומבני משפחה שנאלצו להיפרד מסכום כסף גדול מאוד עבור חנייה בחניית בית החולים.

עוד הוסיף ח"כ מקלב: "יש צורך לשפר, גם חולה המאושפז חמשה עשר יום ולא חודש, נאלצים בני משפחתו להיפרד מסכום כסף גדול, לפיכך יש לצמצם ולאפשר חניה חינם אף למאושפזים לתקופות קצרות יותר.

עוד בחוזר מנהל הרפואה למנהלי בתי החולים: התשלום יהיה גלובלי עבור יממה מלאה ולא לפי שעות או מספר כניסות. יינתן פטורים מתשלום לבני משפחה המבקרים מטופלים המאושפזים לתקופה של מעבר לחודש, כאמור. בנוסף יינתן פטור למטופלים חולי דיאליזה, אונקולוגיה ולחולים המגיעים לטיפול לפחות פעמיים בשבוע למשך חודש. הורי פגים מאושפזים ועוד.