
משרד התשתיות הלאומיות פירסם הבוקר (ראשון) את דו"ח ועדת הבדיקה בנושא זיהום דס"ל (דלק סילוני) בנתב"ג שאירע ב-5.5.2011. מיד עם הדיווח על האירוע, מינה שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו, ועדת בדיקה לנושא זיהום הדלק, בראשות מנהל מינהל הדלק והגז במשרד, חן בר יוסף, אשר הגישה דוח ביניים ב- 30.5.2011 ואת דוח הסופי הגישה בסוף השבוע שעבר.
הוועדה פעלה בתחומים שונים שכללו בין היתר: איסוף דגימות, איסוף מידע, בחינת נהלי תפעול, בחינות איכותיות של דס"ל ומסננים, התקשרות עם מעבדות בארץ ובחו"ל, ביקור בחוות מיכלי דס"ל בחו"ל, התייעצות עם מומחי זיקוק ופילטרציה. בין השאר, בחנה הוועדה את מימוש המלצות ועדת בדיקה שבחנה אירוע דס"ל בשנת 2005.
הדו"ח ממליץ על שורה של צעדים בהם יהיה על הגופים השונים לנקוט על מנת למנוע הישנות המקרה. לפיכך הוא יועבר גם לחברות הרלוונטיות להתייחסותן והמשרד יחל לפעול ליישומו.
במהלך עבודתה התוודעה הועדה לתהליכי העבודה השונים הקשורים בהספקת הדס"ל בכלל הארץ, ומצאה לנכון לגבש המלצות בהקשרים אלה, אף כאשר אין קשר ישיר או מיידי לאירוע נשוא הבדיקה. הוועדה הסתייעה רבות באנשי חיל האוויר ובמעבדה של חיל זה ובמבדקה הכימית בבית העמק.
בדו"ח המליצה הועדה כי "רשות שדות התעופה תתנה כל אישור להפעלת מיתקן אחסון או תדלוק של דס"ל בנתב"ג, או בכל שדה תעופה אחר, בקיום 'תחזוקה נאותה' של המיתקן, ובדיווח על כל תקלה משמעותית הן לרשות שדות התעופה והן למינהל הדלק והגז במשרד התשתיות הלאומיות". בנוסף "יוספו דרישות נוספות בתקן הישראלי לדס"ל שמטרתן מניעה וזיהוי נוכחות חומרים זרים".
עוד המליצה הועדה כי "מתקן לא יזרים דס"ל למתקן אחר , אלא אם ערך אנליזה שלמה ולא יתחיל בהזרמה , אלא אם וידא שהמתקן הקולט קיבל את התעודה ואישר את ההזרמה בכתב".
כמו כן המליצה שבשדה התעופה נתב"ג "יוקם יופעל ויתוחזק מיכל נוסף אחד לפחות בגודל שיאפשר שיקוע של 24 שעות במערכת לכל הפחות וזאת בהתאם להמלצות ועדת הבדיקה משנת 2005".