הלילה במגרון
הלילה במגרוןפלאש 90

"גורשנו בביזיון, באמצע הלילה, במחטף", מספרת תמי גוטמן, תושבת מגרון שביתה הוא אחד המבנים שנהרסו הלילה בידי כוחות הביטחון. בראיון ליומן ערוץ 7 היא מוסיפה ומספרת: "הם דפקו על הדלת בפראות בשעה אחת בלילה. הילדים היו עם פיג'מות, אנחנו הינו עם פיג'מות. תחושה נוראית".

על תחושת העלבון מוסיפה גוטמן ומדגישה שההרס והגירוש מהבית בוצעו לאחר הבטחות וסיכומים של אלוף פיקוד המרכז, מפקד הגזרה ומנגד גם של זאב חבר (זמביש) שלא יבוצע דבר נגד המשפחות ללא הודעה מוקדמת. "הבטיחו שיודיעו מראש 12 שעות", היא מספרת, "מפקד הגזרה אמר לנו שאפילו בעלי עין הודיעו מראש כך שאין לנו ממה לדאוג".

על רגעי הוצאת המשפחה מהבית היא מספרת כיצד יצאה בתוך שניות מהבית לאחר שפתחה את הדלת, "לא ראיתי לאן לוקחים את הילדים", היא מוסיפה ומתארת כיצד עובדים ערבים שנשכרו על ידי המדינה הוציאו את הציוד והשליכו אותו מהחלון. רגעים אלו העצימו פי כמה את תחושת העלבון.

לבני הזוג גוטמן חמישה ילדים בגילאי 10 עד שנתיים. על הטראומה שהכתה בהם באישון ליל היא מספרת: "מגיעים שוטרים עם מדים שחורים, ללא תווי זיהוי. לא אפשרו לאחיות ולעובדים סוציאליים להיכנס... אכזריות ברוטאלית".

"הם רצו את ההרס. אמרתי להם שאני יכולה להזיז את הבית. במקרה שלי מדובר בבית שנבנה בבניה קלה ואפשר להזיז אותו, אבל הם לא רצו. הם רצו לראות הרס", היא מוסיפה.

ולאן הולכים כעת עם חמישה ילדים ללא בית. הילדים, כך היא מספרת, נמצאים אצל שכנים. ובעוד גוטמן מדברת הגיעו ילדיה למקום ההרס והחורבן, אל הריסות הבית והציוד, וההתרגשות בקולה ניכרת.

"נתניהו רצה לתת תשובה לשמאל במחאת האוהלים ושוב הוא פוגע במי שהצביעו לו, ובייניש דחפה את המהלך, אולי כדי להיכנס לספרי ההיסטוריה", מסכמת גוטמן.