תדרוך
תדרוךפלאש 90

בעקבות הפרסומים מהשבוע שעבר ולפיהם חיל החינוך בצה"ל מעביר לחיילי המילואים, לצוערי בה"ד 1 וללוחמי גדודים סדירים סמינרים וסדנאות בנושאי 'צדק חברתי' בתמיכת "הקרן החדשה לישראל", החליטו צעירי מפלגות הליכוד, ישראל ביתנו, הבית היהודי והאיחוד הלאומי, לשתף פעולה ולפעול בנושא.

נזכיר כי על פי הפרסומים הסמינרים המדוברים מתבססים על הנרטיב הפלסטיני ומחנכים ל"דו קיום", ומושגים כמו "כיבוש", "נכבה" ו"השואה של 48' ", נשמעים מפי המרצים ללא הפרעה.

עוד דווח כי חיילים רבים מתלוננים למפקדיהם, אך התלונות הרבות נעצרות בדרגים הגבוהים. זאת ככל הנראה כיוון שהמפקדים הבכירים חוששים מפגיעה בהמשך קידומם הצבאי ואינם רוצים להסתייג בפומבי מן הסמינרים הללו.

נזכיר כי לבד מהסוגיה המדינית הועלו סוגיות בעייתיות נוספות הנוגעות לסמינרים המדוברים. בסמינרים אלה מושם דגש מיוחד על הגישה הרפורמית ליהדות, לרוב תוך זלזול בגישה האורתודוקסית ליהדות, גישה המתוארת כמיושנת ומאובנת. כאמור, זאת לבד ממתן בימה לדוברים פלשתיניים להציג את עמדתם בדבר הנכבה הפלשתינית והצגת ישראל ככובשת ומתעמרת בציבור הערבי.

לאור כל זאת, שלחו צעירי המפלגות בשיתוף עם חברי הכנסת, מכתבים לקצין חיל החינוך ולקצינים נוספים במערכת צבאית, בבקשה לבדוק את העניין ולטפל בו בדחיפות.

אריאל מורלי, יו"ר הדור הצעיר בליכוד, אומר "עלינו לשים קץ לאבסורד שבו צבא הגנה לישראל משתמש בשירותיו של ארגון המתנכל לו, לדרכו ולחייליו באופן קבע. ראוי כי חיל החינוך יחנך את חייליו ברוח ערכי הציונות ופטריוטיות ולא ברוח ערכים מתרפסים המעלים תהיות על עצם קיומנו בארץ ישראל ומעמידים בספק את צדקת המאבק לעצמאותנו".

לירן כהן מצעירי ישראל ביתנו, מוסר "אבסורד לחשוב שחיל החינוך נותן יד לשקרים והזיות שאינם מתיישבים עם המציאות. בעבר עברתי ניסיון שטיפת מוח בחסות חיל החינוך, אלחם להעלים את התופעה מן המפה".

מעיין מגן, דוברת ההנהגה הצעירה באיחוד הלאומי, מדגישה: "קיבלנו מס' פניות של חיילים שהתוכן של הסמינרים הללו פוגע בהם. המחשבה שחיל החינוך מחנך את חיילינו לערכים הרחוקים שנות אור מהציונות ומהאמת ההיסטורית, ומציג בפניהם צד אחד של המטבע, קשה מנשוא. אנו מקווים כי המאמצים שלנו ישאו פרי, ושיחד עם חברי הכנסת, נצליח להביא לשינוי ונוביל לכך שהגורמים המתאימים יענו לפניותינו, וישנו את אופי הסמינרים אשר פוגעים בחיילים רבים כ"כ. אם זה לא יעזור-אנו מוכנים להעביר הילוך ולפעול בדרכים נוספות".