גם לדתיים. ניידת משטרה
גם לדתיים. ניידת משטרההלל מאיר
משטרת ישראל תערוך היום "חזרה גנרלית" – תרגיל שיסכם את ההכנות שנערכו לקראת המהומות שצפויות עם ההכרזה הפלשתינית על מדינה באו"ם, כך מדווח אתר 'ישראל דיפנס'
.

ניצב ניסים מור, ראש אגף המבצעים של משטרת ישראל, אמר בשיחה עם כתבת האתר, מוריה בן יוסף, כי "סוגי האירועים ועוצמתם, כפי שראינו בשנה האחרונה גם בארץ וגם בחלק ממדינות ערב, מציבים אתגרים שמחייבים היערכות ומענה שונים מהרגיל".

לדבריו, "מדובר בהיערכות לאומית שמצריכה פעולה מתואמת ומשותפת עם כלל זרועות הביטחון, כולל תיאום מבצעי, מודיעיני ולוגיסטי, על מנת שניתן יהיה לתת את המענה המתאים ביותר לאירועים שעלולים להתרחש.

"אנחנו נערכים לאורך גבולות המדינה, באזור יהודה ושומרון ובגבול רצועת עזה, ובמעגל שלישי במרחב התפר ובפנים הארץ (בתחומי הקו הירוק). ישנן ערים שמועדות יותר לקחת חלק בהתפרעויות - כמו ירושלים, אום אל פחם, ועוד. "אלה המעגלים שמולם אנחנו חייבים לייצר היערכות יחד עם צה"ל. למשטרה יש ניסיון רב בעבודה משולבת עם הצבא, גם בהתנתקות מעזה ומצפון השומרון (2005) וגם במקרים רבים אחרים. ידענו לעבוד ביחד כל אחד בגזרתו וכל אחד בתחומי האחריות שלו, ואיפה שצריך נסייע האחד לשני", הוסיף ניצב מור.