חצי עבודה? משרד האוצר
חצי עבודה? משרד האוצרערוץ 7

הפרקליטות הודיעה לסגן החשב הכללי לשעבר והאחראי על פרויקט המחשוב הממשלתי מרכב"ה, איציק כהן, כי היא שוקלת להאשימו בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, זאת בכפוף לשימוע.

בפרשה צפוים כתבי אישום גם נגד חמישה חשודים נוספים, ביניהם גם איש העסקים רביב רז והממונה על מערכות המידע במשרד הבריאות, איתן מלמד.

לאחרונה סיימה היחידה הארצית לחקירות הונאה, להב 433 במשטרה, חקירת חשדות לפיהם איציק כהן, ששימש בעברו כסגן בכיר לחשב הכללי וראש פרויקט המחשוב הממשלתי מרכב"ה, ניהל במהלך כהונתו באוצר מערכת יחסים פסולה עם איש העסקים רביב רז.

כמו כן, נחקרו חשדות לפיהם איתן מלמד, מי ששימש כמנהל מערכות המידע של משרד הבריאות, שיתף פעולה עם רז במטרה לקבל במרמה את זכייתו במכרזים של משרד הבריאות.

ביולי 2011 הועבר חומר החקירה לפרקליטות ולאחר שנבחן נמצא כי קיימת תשתית ראייתית, לכאורה, לכך שרז הציע לכהן שוחד.

על פי החשד, השניים קשרו לנצל את תפקידו הבכיר של כהן באוצר, ואת השפעתו במשרדי הממשלה, ליצירת מקורות פרנסה עבור שניהם. בין היתר, חברו כהן ורז לאהרון אהרונוב, ששימש בזמנו כחשב משרד האוצר, והקימו יחדיו חברה שנועדה לספק שירותים בתחום המחשוב לאוצר.

מעורבותם של כהן ואהרונוב בחברה זו הוסתרה, והשניים ניצלו את בכירותם באוצר כדי לקדמה במרמה. בחומר החקירה אף נמצאה תשתית ראייתית, לכאורה, לכך שמלמד ורז התאימו קריטריונים של מכרזי משרד הבריאות בתחום המחשוב כדי להבטיח את זכייתו של רז בהם.

לאור דברים אלה הפרקליטות שוקלת להעמיד את כהן ואת רז לדין בעבירות של שוחד וקבלת דבר במרמה. כמו כן, נשקלת העמדתם לדין של אהרונוב ומלמד, בין היתר, בעבירות של מרמה והפרת אמונים.  בראש צוות חקירת הפרשה עמדה רפ"ק ענת גלוטמן מהיחידה הארצית לחקירות הונאה-להב 433, והחקירה לוותה על ידי עוה"ד גלעד סוקולובר ויונתן קרמר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.