בית המשפט לתעבורה בחיפה גזר 10 חודשי מאסר בפועל לנהג שפגע בהולכת רגל במעבר חציה תוך כדי נהיגה בפסילה.

הנאשם מוחמד דיאב מטמרה, הורשע בעבירות אי מתן אפשרות להולך רגל להשלים חצייה בבטחה, נהיגה רשלנית, התנהגות שגרמה חבלה לגוף, נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף ונהיגה ללא ביטוח, כל אלו עת נהג בזמן פסילה ופגע בהולכת רגל שפסעה במעבר חציה.

השופט גזר עליו 10 חודשי מאסר בפועל, שלילת רשיון לשלוש שנים,  8 חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים, 8 חודשי פסילה על תנאי למשך 3 שנים וקנס בסך 1500 ₪.

הנאשם נפסל ע"י בית המשפט ולמרות זאת ביום התאונה נהג ברכב מסחרי בחיפה, הגיע למעבר חציה הנראה היטב לעין. באותה עת פסעה במעבר החציה הולכת רגל אשר הספיקה לחצות 8.4 מ' כאשר פגע בה הנאשם ברכבו. כתוצאה מן התאונה, היא נחבלה בגופה ונזקקה לטיפול רפואי.

הנאשם מחזיק ברישיון נהיגה משנת 1999, לחובתו 5 הרשעות קודמות, ביניהן מעורבות בתאונת דרכים עליה נשפט בספטמבר 2001, כמו כן, נהיגה ברכב כאשר רישיון הנהיגה פקע יותר מ-6 חודשים ועבירה אחרונה עליה נשפט בשנת 2008 היא עבירה של נהיגה ברכב כאשר רישיון הנהיגה אינו תקף.

השופט קבע כי מדובר בעבירה חמורה ביותר המבטאת זלזול בשלטון החוק. עוד קבע כי הנאשם העיד על עצמו כי הוא מסוכן לציבור וכי החוק וצווי ביהמ"ש האוסרים עליו לנהוג, אינם נר לרגליו ולא זו בלבד שהוא הפר אותם ברגל גסה ונהג ברכב כשהוא בפסילה, הוא נהג באופן שסיכן את הציבור, וסיכון זה אכן התממש בדמות הפגיעה בהולכת הרגל שפסעה בתוך המעבר חצייה לאחר שהספיקה לחצות 8.4 מ' ממעבר החצייה עד שנפגעה.

השופט הבהיר כי מעורבותו של הנאשם בעבירה כה חמורה של נהיגה בזמן פסילה, תוך ביצוע תאונת דרכים שגרמה חבלה לגופו של אדם, מחייבת הטלת עונש מוחשי בדמות של מאסר בפועל. ידע הנאשם וידע ציבור הנהגים כי מי שנוהג בזמן פסילה בניגוד לצווי ביהמ"ש, ומעורב בתאונת דרכים אחת דינו – להיות מאחורי סורג ובריח.