יוסי שחר
יוסי שחרערוץ 7

בעולם המערבי תרבות הקומיקס נפוצה כבר שנים רבות, ומיליוני ילדים ומבוגרים צורכים ספרים, שבועונים, מגזינים ואתרי אינטרנט, כולם על טהרת הקומיקס. בשנים האחרונות תרבות הקומיקס צוברת תאוצה גם בישראל ולא פחות מכך במגזר הדתי והחרדי.

"עלילות מושון" הינו ספר קומיקס שמתאר בהומור את הווי הילדות היהודי-ישראלי המוכר לכולנו, וכל ילד חילוני כדתי, יזדהה וייהנה מהתוכן המשעשע שהספר משתבח בו.

האיורים צבעוניים, חינניים ועשירי הבעה. השפה נקייה, קוד הלבוש כשר וההתנהגות נסלחת.

מושון הוא ילד שובב, תמים ומצחיק. עלילותיו יוצרים עולם חוויה ישראלי מקורי שמקיף את מעגל השנה היהודי בבית-הספר ובבית, בחגים ובחופשות. בכל עמוד קומיקס שמספר על סיטואציה משעשעת ובסופה מגיע פנץ' ליין.

הספר מכיל 82 עמודים, הרבה מאד יחסית לספר קומיקס שמאוייר בצורה כה מקצועית ומורכבת. בכל ציור ובדיחה אפשר לראות את ההשקעה הרבה שהופכת את הספר לקומיקס משובח וכייפי לילדים לנוער ולמבוגרים כאחד.

יוסי שחר בן 24 , מאייר כבר למעלה משבע שנים את מדור הקומיקס "מושון" במוסף לילדים במקור ראשון, וזוכה להערכה ואהבה מצד קוראים רבים שמעידים: "מושון זה המדור הראשון שאנחנו פותחים". לעתים גם ההורים...

שחר שירת בצנחנים ונלחם בעופרת יצוקה בפיקודו של אהרון קרוב. כשהשתחרר פרסם את סדרת הקומיקס "מעצבייניש", שמתארת בהומור אירוני מצבים אליהם נקלע בן ישיבה בעת שירותו הצבאי. כמו כן יצר קריקטורות פוליטיות, אייר ספרים וצייר את סדרות הקומיקס "תורה-מן" ו"פיראטים למהדרין".

שחר לומד בישיבת ההסדר "כרם ביבנה", ומקדיש לקומיקס בעיקר את חופשות "בין הזמנים" שלו. עלילות מושון הינו ספרו הראשון.