תוקף. קצובר
תוקף. קצוברפלאש 90

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, הגיב הבוקר לבחירתה של שלי יחמוביץ ליו"ר מפלגת העבודה, "אני מברך את שלי יחמוביץ וקורא לה להחזיר את מפלגת העבודה להיות מפלגה שורשית עם ערכי התיישבות".



קצובר מזכיר את ביקורו לאחרונה בשומרון של מזכ"ל מפלגת העבודה, חיליק בר, ביקור בו התבטא על הקשר אותו הוא מוצא בין תנועתו למתיישבים ואף קבע כי קשר זה משמעותי והדוק יותר מזה שבין העבודה למר"ץ.

כמו כן הביע בר צער על הנתק שנוצר בין התנועות. להערכתו של קצובר יש בכך ובאירועים נוספים דומים כדי להעיד על מפנה לשינוי תודעתי בקרב הנהגת מפלגת העבודה. קצובר מביע תמיהה על מה שהוא מגדיר כנטישת השורשים על ידי אנשי העבודה, כך בתחומי ההתיישבות, כך בסוגיית ייהוד הגליל ועוד. לנוכח נטישת שורשים זו הוא סבור שביקורו של חיליק בר והתבטאויותיו מקבלות משמעות חזקה הרבה יותר.



בר אמר באותו ביקור "יהודה ושומרון זו ארץ אבותינו ומפלגת העבודה ואנשיה אינם מנותקים ממה שחבל ארץ זה מייצג היסטורית ודתית. חובה על כולנו לשמור על מורשת האבות והאמהות ולהעבירה מדור לדור. מפלגת העבודה ההיסטורית שייכת למרכז המפה ולא לשמאל הקיצוני, ועלינו ליישם דרך של שמאל חברתי עם השקפות מרכזיות בתחומי השלום והביטחון. אנו קרובים יותר אל אנשי ההתיישבות כאן מאשר אל השמאל הקיצוני".