דבש שאינו מומלץ
דבש שאינו מומלץמשרד הבריאות

לקראת ראש השנה, שירות המזון במשרד הבריאות בשיתוף עם משרד החקלאות ומועצת הדבש החל במבצע של בדיקות דבש. המשרד ביצע סקר מדגמי של  18 דוגמאות דבש אשר נבדקו במכון התקנים הישראלי. נמצא כי ארבע דוגמאות אינן תואמות להגדרת "דבש" על פי דרישות התקן הישראלי ובהתאם לחוות דעת מקצועית של מומחים בתחום הדבש:

להלן פרטי המוצרים בהתאם לסימון שעל גבי האריזות, אשר בבדיקה נמצא כי הם אינם תואמים להגדרה בתקן הישראלי לדבש:

  "דבש + שורש זלוע ומזון מלכות", אין ציון שם היצרן וכתובתו על גבי התווית .

התוצאות מצביעות על חריגה חמורה מדרישות התקן. כמו כן, מיוחסות למוצר סגולות ריפוי בניגוד לחוק. המוצר נדגם מבית מרקחת "פארם ערוער", שכונה 2 בית 219 בערערה שבנגב.

"דבש יער של חודש מאי, טבעי עם טעם וריח שאי אפשר לחקות" (שם המוצר מתורגם מרוסית)-  "ארוז ע"י: משק דבורים שחר אשורי, טל. 04-9840134", 500 גרם, המוצר נדגם מחנות "אוקראינה", מרכז גילת, 31/50 באר-שבע. ליצרן המוצר אין רישיון של משרד הבריאות.

"דבש טבעי מפרחי בר, משק דבורים שחר, מושב צרופה טל. 04-9840134, לשימוש עד 10.2013". המוצר נדגם מחנות "המרתף" רח' אילות 3, אילת. ליצרן המוצר אין רישיון של משרד הבריאות.

"דבש דבורים טהור, מיוצר בלעדית עבור סדרת המותג ע"י דבש שלנו, ת.ד. 2747, יהוד, אסיף 6 עד 12.2012, תכולה: 350 גרם". המוצר נדגם מ"מחסני להב", סניף נצרת עילית, רח' חרוד 1, נצרת עילית.

משרד הבריאות ממליץ לצרכנים שלא לרכוש מוצרים אלה.

שירות המזון במשרד הבריאות ממשיך באיתור מוצרים שאינם עומדים בתקן וממליץ לציבור לקנות במקומות בעלי רישיון עסק בלבד.