מתרגלים. חמאס בעזה
מתרגלים. חמאס בעזהפלאש 90

כתב בכיר ברשת "אלג'זירה" הורשע היום (שני) בחברות בחמאס במסגרת עסקת טיעון. בשב"כ מציינים כי חקירתו מעלה נתונים מדאיגים על השימוש שעושה חמאס ברשת.

סאמר פריק מחמד עלאוי, יליד 1966, במוצאו מסבסטיה, המתגורר בפקיסטן, ומשמש כמנהל משרד "אלג'זירה" באפגניסטן, נעצר ב-9 אוגוסט 2011, במעבר אלנבי, בחשד למעורבות בפעילות חמאס. 

בחקירתו בשירות הביטחון הכללי, הודה עלאוי כי גויס (בשנת 1993) בפקיסטן לחמאס. הוא שימש שם (עד שנת 2004) כחבר ב"ועדת פלסטין העליונה" (לגנת פלסטין אלמשרפה), המפקחת על מוסדות חמאס ומכווינה את פעילותם, ואף עוסקת באיסוף תרומות לטובת חמאס. בין המוסדות יוזכרו: "אגודת אלאקצא" ו"המרכז הפלסטיני למידע ותקשורת".

במסגרת פעילותו בוועדה, הגיע עלאוי לסוריה בשנים 2001 ו-2003, על-מנת לדווח על פעילותה למוסא אבו מרזוק, בכיר חמאס, המשמש כסגנו של ח'אלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס. בשנת 2004, במהלך ראיון שערך עלאוי עם מרזוק בסוריה, הציע לו האחרון לעבוד עמו. במהלך פגישותיו בסוריה הוצע לעלאוי גם לשמש כנציג חמאס באיראן, אך הוא סירב לכך.

עוד עלה בחקירתו, כי בשנת 2000, במהלך פגישתו עם פעיל חמאס בדובאי, הסכים עלאוי לבצע כל פעילות צבאית או ארגונית, שיידרש לה במסגרת חמאס. הוא אף הציע מיוזמתו, כי יפעל על מנת לסייע לחמאס לקידום מטרותיה, וזאת, תוך שימוש ברשת "אלג'זירה" ובמתקניה, בין היתר, על-ידי ניצול מעמדו ותפקידו כעיתונאי ברשת זו.

בשנת 2006 נפגש עלאוי עם פעילי חמאס בקטר, ששימשו ככתבים ברשת "אלג'זירה", וסיכם עמם על ניסיון לנצל את עבודתם ברשת, כדי לחזק את מעמדה של חמאס. זאת, על ידי מתיחת ביקורת על הפעילות האמריקאית באפגניסטן, ועל-ידי הבעת תמיכה ב"התנגדות" הפלסטינית.

בשנת 2010, במהלך פגישה נוספת עם פעילי חמאס בקטר, התבקש עלאוי, שהשתתף בועידת עיתונאים, לפעול לחיזוק דעת הקהל התומכת בחמאס ובמאבק הפלסטיני, וזאת על ידי מתיחת ביקורת על פעילותה של ארה"ב.

בשב"כ מציינים, כי חקירתו של עלאוי מראה כי רשת "אלג'זירה" מנוצלת על-ידי פעילי חמאס, העושים שימוש במעמדם ובתפקידם כעיתונאים, על מנת לקדם את מטרות חמאס.

נושא נוסף, שעלה בחקירתו של עלאוי, הוא מעורבותו בפעילות צבאית באפגניסטן, בין השנים 1988 -1992. במסגרת "המג'אהדין" באפגניסטן, הוא אף השתתף (בשנת 1988) בפשיטה יזומה של כוחות המורדים על בסיס של כוחות הממשל האפגניים, וכן נטל חלק בפעילות נגד הכוחות הסובייטיים.

עלאוי, שעסק בהעברת משאיות עמוסות נשק מפקיסטן לאפגניסטן, אף השתתף בתקריות ירי, שבוצעו לעבר השיירה. במסגרת פעילותו ב"מג'אהדין", בשנת 1992, עבר עלאוי קורס מאמנים צבאיים בפקיסטן, במטרה לחזור לאזור ולשמש כמאמן צבאי.

בתאריך 26 ספטמבר 2011, הורשע סאמר עלאוי, על-פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של קשירת קשר לביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת (חמאס). גזר הדין שנגזר עליו כולל קנס כספי, מאסר בפועל, המקביל לתקופה אותה ריצה, וכן 8 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, על עבירות דומות.