אנשי זק"א במקום
אנשי זק"א במקוםצילום‏;‏ נתי שפירא - -דוברות זק"א

חברת מועצת עיריית ירושלים לשעבר מינה פנטון תוקפת בחריפות את הודעת ארגון זק"א על קבלת תמיכה כספית גדולה מהקרן לידידות בכדי לשדרג מוקד מרכזי לאבטחה וסיוע באומן שבאוקרינה. ביומן ערוץ 7 הדגישה פנטון כי הקרן לידידות הוא שם כיסוי, בעוד השם האמיתי של הקרן הוא "קרן האחווה הבינלאומית בין נוצרים ליהודים".

עוד היא מוסיפה ומספרת על פסקי הלכה של גדולי רבני המגזרים השונים נגד נטילת כספים מהקרן. בהקשר זה היא מזכירה את דבריהם של הרב אלישיב, הרב אברום שפירא זצ"ל ,הרב מרדכי אליהו זצ"ל, הרב עובדיה יוסף שאף כינה את העומד בראש הארגון כ'מומר', הרב שמואל אויערבך, הרב ניסים קרליץ, הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור, הרב משה טנדלר (חתנו של הרב פינשטיין) הרב שלמה אבינר ועוד.

היא מספרת על צילומים בהם נראה הרב אקשטיין כקורא מתוך ספר הברית החדשה באירוע נוצרי. היא מציינת שאמנם מדובר ביהודי, אך מהלכיו קוממו עליהם את גדולי הרבנים. "לא יעלה על הדעת להכניס את הדבר הזה לטוהר הימים הנוראים", היא אומרת ומגדירה את התרומות הכלכליות של הארגון כ"מסע צלב כסף", וכחרבה של העבודה הזרה.

פנטון קובעת כי מדובר בנושא הלכתי לחלוטין וחובה לחשוף את הנתונים בפני הציבור. היא תוהה כיצד אפשר לדבר על אבטחה פיזית באומן כאשר רומסים את האבטחה הרוחנית. "כשפוגעים באבטחה הרוחנית זה יפגע בנו הלאה", היא אומרת ומספרת שפנתה לרבנים מארגון זק"א, ואלה הביעו תדהמה לנוכח הנתונים והבטיחו לברר את המתרחש בארגונם.

היא קובלת גם על הגדרת הקרן באתר זק"א כקרן פילנתרופית בעוד לדבריה מדובר בקרן נוצרית מגמתית שנועדה לייצר תלות יהודית כלכלית בגופים נוצריים, מה שעבורם מתפרש כהיותם מושיעי עם ישראל. "הרב דב ליאור דיבר על כך שהפרסום שלהם חמור מאוד כי זה מה שהם רוצים, שיראו אותם כמושיעים כלכלית של העם היהודי".

לדבריה גם אם ביכולתה לפעול נגד המהלך באומן הרי שחובתה היהודית והאמונית היא לפרסם את הדברים.

יצוין כי ניסיונותינו לשוחח עם יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, בכדי לבקש את תגובתו לדברים לא צלחו. עם זאת במידה ותגיע תגובת הארגון נפרסמה במלואה.