לא רק קפה
לא רק קפהיוני קמפינסקי

נשים השותות ספל אחד או שניים של קפה ביום מועדות פחות ללקות בדיכאון, כך סבורים חוקרים. על פי הדיווח ברשת BBC, עדיין לא ברור מדוע לשתיית הקפה יש את ההשפעה הזו, אך החוקרים מאמינים כי הקפאין המצוי  בקפה משנה את הכימיה המוחית. לקפה נטול קפאין לא הייתה אותה השפעה על המוח.

המחקר התבצע על למעלה מ-50,000 אחיות בארצות הברית, ובעקבות המחקר ממליצים החוקרים לבצע מחקרים נוספים בתחום על מנת להבין את הקשר טוב יותר.

למרות התובנה החדשה, החוקרים טוענים כי עדיין מוקדם מידי להתחיל להמליץ לנשים לשתות יותר קפה ביום על מנת להעלות את מצב רוחן.

צוות החוקרים מאוניברסיטת הארווארד עקבו אחר בריאותן של 50,000 נשים בין השנים 1996-2006, וביקשו מהן למלא שאלונים בנוגע לצריכת הקפאין שלהם.

רק 2,600 נשים פיתחו תסמיני דיכאון במהלך תקופה זו. מרביתן נמצאו צרכניות קטנות מאוד של קפה, אם בכלל. בהשוואה לנשים ששתו כוס או שתיים של קפה ליום - היו סיכוייהן גדולים ב-15% לפתח דיכאון. נשים שצרכו למעלה מארבע כוסות קפה ליום הקטינו את הסיכון ללקות בדיכאון ב-20%.

עוד נמצא כי הנשים ששתו יותר קפה רגיל גם עישנו יותר, צרכו יותר אלכוהול, והיו פחות דתיות והתנדבו פחות. רובן גם נמצאו עם פחות בעיות משקל, ופחות בעיות לחץ דם וסוכרת. גם לאחר שקלול כל המרכיבים הללו נמצא קשר ישיר בין צריכת הקפאין לבין הירידה בדיכאון.

החוקרים טוענים, כי ממצאי מחקרם מחזקים ממצאים נוספים הטוענים כי צריכת קפאין מקטינה את הסיכוי להתאבדות. הטענה המרכזית של מחקרים אילו היא כי הקפאין מחזק רגשות טובים בנוגע לעצמי ונותן אנרגיה.