בימים טובים יותר. מובארק
בימים טובים יותר. מובארקפלאש 90

יו"ר המועצה הצבאית העליונה, פילדמרשל מוחמד חוסיין טנטאווי, זיכה בעדותו את הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, מאחד האישומים החמורים נגדו - הוראה לפתוח באש לעבר המפגינים בעת ההתקוממות במצרים.

לאחר שחלקים מעדותו של טנטאווי הודלפו באמצעות עיתונאי מצרי לאינטרנט, למרות ההגבלה על הפרסומים, הסיפה תוכנית טלוויזיה מצרית עוד נדבך לעדות זו.

בתכנית "במלוא הכנות", המשודרת בערוץ הלוויין המצרי "אל-חיאת 2", פירסם העיתונאי, מוסטפא בכרי, עוד מספר פסקאות מעדותו של טנטאווי שטרם פורסמו. על פי הדברים, אמר טנטאווי בעדותו: "איש לא ביקש ממני אישית ולא מהכוחות המזויינים או מהמועצה הצבאית העליונה לפתוח באש לעבר המפגינים". עוד הוא אמר כי "זוהי עדות אמת. אללה עוד ישפוט אותנו על כך ואני מאמין בזה".

טנטאווי הוסיף בעדותו: "אנו (במועצה הצבאית העליונה) התכנסנו באותה העת והחלפנו דעות בעניין. ההחלטה שלנו (היתה) לא לפתוח באש לעבר העם, וזו היתה ההחלטה של כל הקבוצה במועצה הצבאית העליונה. באותה העת לא ביקשו ממני אישית ולא מאיש מהמועצה העליונה של הכוחות המזויינים, איש לא ביקש מאיתנו להשתמש באש. איש לא אמר לנו 'השתמשו באש'. לכן, זוהי עדות אמת ואלוהים ישפוט אותנו על כך".

ההערכה היא שטנטאווי יודע שאם הוא יפליל את מובארק הוא יפליל למעשה את כל המערכת, ולכן הוא מנסה למצוא שעיר לעזאזל אחר - שר הפנים לשעבר.

במהומות, שהובילו בסופו של דבר לנפילתו של מובארק, נהרגו כ-850 מפגינים, אך מובארק שב והבהיר בחקירותיו כי לא הורה לשר הפנים שלו חביב אל-עאדלי, העומד גם הוא למשפט, לירות לעבר המפגינים. להיפך, מובארק טוען כי עוד לפני פרוץ המהומות הוא כינס ישיבה, שבה הבהיר כי יש לנהוג באיפוק, ולא באלימות. כעת הוא עומד למשפט באשמת הרג מפגינים ושחיתות.

אתמול גם דווח כי משטרת קהיר פינתה את כיכר אל-תחריר ממפגינים שרצו להאריך את שהותם בכיכר, בעקבות ההפגנות שיצאו בסוף השבוע בדרישה לשים קץ לחוק החירום ולהעברה מהירה לשלטון לידיים אזרחיות.

בינתיים עצרה המשטרה עשרה מפגינים שהשליכו אבנים לעבר אנשיה. כמה מהמפגינים התחייבו לחזור שוב לכיכר כדי להמשיך בלחצים על המועצה הצבאית.