בנימין נתניהו אבו מאזן
בנימין נתניהו אבו מאזןצילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציע להיפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) בגרמניה כדי לחדש את המו"מ.כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלשתינית מען.

לפי הדיווח, נתניהו שוחח אמש עם קנצלרית גרמניה, אנג'לה מרקל, והציע לה לארח בברלין פגישה בינו לבין יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן. מרקל שוחחה בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו ובהודעה שפרסמה לשכתה אחר כך נאמר כי הקנצלרית קראה לנתניהו להפיג את הספקות ולהביא לפתיחת המשא ומתן בהקדם האפשרי. מרקל הפצירה בשני הצדדים להימנע מצעדים פרובוקטיבים, כלשונה.

ביום שני האחרון, התקשרה מרקל לאבו-מאזן וביקשה ממנו לחזור לשיחות לפי עקרונות הודעת הקווארטט. אבו-מאזן ביקש ממרקל שנתניהו ייתן לה או לממשל האמריקאי התחייבות שלא יבנה בהתנחלויות שלושה חודשים, שבהם יתנהל מו"מ על הגבולות והביטחון.

לטענת הפלשתינים, המסר הועבר לנתניהו, אבל הוא לא ענה.ישראל צפויה להגיש בקרוב למועצת הביטחון של האו"ם מסמך המסביר מדוע הפלשתינים אינם בשלים להקמת מדינה, ובו יוסבר - בין השאר - כי הם אינם מצליחים לקיים בחירות, ואפילו לא בחירות מקומיות. לכתב קול ישראל, שמואל טל, נודע כי שר החוץ ליברמן, הורה למחלקה המשפטית במשרדו להכין בהקדם את המסמך. בימים הקרובים ישגר משרד החוץ שליחים לבוסניה ולקולומביה, לנסות ולשכנע אותן שלא להצביע במועצת הביטחון בעד בקשת הפלשתינים לקבלם לאו"ם כמדינה.