מיגרון לאחר ההרס
מיגרון לאחר ההרסאבי שמשי

בעקבות התאספות של כוחות משטרה גדולים באזור בנימין עלה חשש כבד בקרב המתנחלים כי צפוי הרס נוסף בלילה. בשיחות שהתקיימו בין ראשי ההתיישבות לבין בכירי הצבא הכחישו הבכירים כי יש כוונה לפינוי אולם בעקבות הרס שלושת הבתים במגרון חוסר האמון העמיק מאוד בשבועות האחרונים.

הערכת המתנחלים הייתה כי הפינוי אמור להתרחש ב'גל יוסף', חווה חקלאית הנמצאת בסמוך ליישוב קידה. עשרות כלי רכב של מתנחלים מהאזור הגיעו ל'גל יוסף' וחסמו את הכביש המוביל אליו כך שאף כוח משטרתי או צבאי לא יוכל להגיע ולבצע את ההריסה בפועל.

רכב של מ"פ האזור ושני רכבי משטרה נוספים הגיעו לאזור "גל יוסף" שבגוש שילה בעקבות חסימת הציר ועצרו פעיל ימין אחד ששוחרר בהמשך.

המתיישבים סבורים, כי 'הריסת המחטף' נמנעה בעקבות הערנות והגעה של עשרות רכבים אשר חסמו את הציר עלייה לגל יוסף (ציר אלון בואכה שבות רחל).

יו"ר ועד מתיישבי שומרון, בני קצובר, אמר כי "הערנות מצילה מאחזים וגורמת למתכנני ההריסה לעבודה קשה יותר ובכך מפחיתה בצורה ישירה את מבצעי ההרס. אני משבח את הציבור הגדול שהגביר ערנות ואת הרבים שהגיעו לגל יוסף".

יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, אומר כי "למרות הצער הגדול האמון שנבנה במשך שנים רבות בין הצבא להתיישבות בבנימין ובשומרון נשבר. חשוב להקפיד על הערנות ולדווח למוקד הועדים על תנועות חשודות".