
חוצה ישראל מתקרב לגליל. ועדת השרים לענייני פנים ושירותים, אישרה היום (יום ראשון) סופית שתי תוכניות מרכזיות להמשך סלילת כביש חוצה ישראל לגליל. זאת, במסגרת תוכניתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ לקירוב הפריפריה למרכז הארץ.
תוכנית אחת כוללת את המשך סלילת כביש 6 במרחב יקנעם ומחלף תל קשיש לרבות צמד מנהרות באורך 1,700 מטרים מתחת לרכס הכרמל. זאת, מבלי לפגוע בגן הלאומי כרמל. התוכנית השנייה כוללת יצירת מסלול נסיעה דו-כמסלולי ממוחלף בין צומת גולני לצומת עמיעד, עד לכביש 90 באזור ראש פינה.
השר כץ ציין כי בשבוע שעבר פורסמה להפקדה התוכנית להמשך סלילת כביש 6 מאזור תל קשיש ועד מחלף סומך.
"החלטת ועדת השרים שאושרה היום הינה אבן דרך חשובה בתוכנית משרד התחבורה ליצירת מסלול נסיעה מהיר וישיר, מצפון הארץ למרכזה ודרומה", אמר השר כץ והוסיף כי התוכנית מבוצעת במסגרת תוכנית "נתיבי ישראל" שתיצור רשת ארצית של כבישים ומסילות ברזל מצפון הארץ ועד דרומה.
כביש 6 משתרע כיום על פני כ-140 ק"מ ממחלף עין תות בצפון ועד למחלף מאחז בדרום. כיום, הכביש ממחלף עין תות ליקנעם כולל שני נתיבים בלבד. התוכנית להארכת כביש 6 צפונה שאושרה נאמדת ב-1.2 מיליארד שקל, קובעת הנחיות למזעור נזקי הסביבה ומבטיחה מעברים לפעילות חקלאית, ניקוז ותנועת מטיילים ואופניים. במחלף תל קשיש, צפוי כביש חוצה ישראל להתפצל לשתי זרועות. האחת, לכיוון מחלף סומך והגליל המערבי וזרוע שנייה, לכיוון מחלף המוביל ואצבע הגליל.
התוכנית שאושרה היום סופית בין צומת גולני לעמיעד, כוללת שדרוג של ציר תנועה עיקרי והקמת מחלפים ב-16 צמתים, בהם צומת גולני, בית רימון, טורעאן מזרח ומערב, צפורית, הושעיה, ישי, השומרים, אלונים ועוד. תכנית זאת, הכוללת כביש באורך 57 ק"מ, מבוצעת בהמשך לפרויקטים נוספים בזרוע המזרחית, בהם מחלף המוביל וכביש 77 המשודרג, שהקמתם הסתיימה לאחרונה.