רובוט-מחבל בתנועה
רובוט-מחבל בתנועהMARATHON

בתערוכה בקוואנטיקו, שנערכה במדינת ווירג'יניה והוקדשה לחימוש מודרני לנחתי המארינס של ארה"ב, הוצג לראשונה רובוט מטרה, שמשדרג משמעותית את רמת המוכנות לקרב של הלוחמים.

ירי אוטומטי על מטרה ניידת USMARINES.ORG



חברת Marathon Targets האוסטרלית יצרה רובוט, שנשלט באמצעות שלט רחק, ממונע על גלגלים ובובת מחבל המדמה דמות נעה. הודות לניידות זו אפשר לגרום לבובה החכמה, לנוע בכיוונים השונים ובמהירות שונה. יתרה מכן הרובוטים יכולים להיות לבושים בתלבושות שונות המתאימות לתרחיש מבצעי. בצבא אוסטרליה כבר מצאו שימוש רב ברובוטים אלו. החברה האוסטרלית היא היום החברה היחידה בעולם שמאפשרת לירות באדם הולך או רץ.





תריסר רובוטים כבר יכולים לדמות "חיים" ברחוב סואן, יכולים לברוח לכל עבר בזמן פתיחת אש, לתפוס מחסה או אף להתקרב בצורה אגרסיבית. מפעיל הרובוט יכול להציב מראש את כמות הפגיעות ב"מחבל", לפני שהמטרה נופלת בכדי לדמות תחמושת שונה ואפודים חסיני ירי.

החלק העליון ברובוט (הבובה) עשוי פלאסטיק קשיח שעוצר כדור ובולם את האנרגיה. החלק התחתון, שכולל את החיווט ואת המנוע הוא בעצם משוריין זעיר עם גלגלים חסיני ירי.

הרובוט של Marathon Targets פתר את בעיה הקיימת באימון לוחמים מאז המצאת כלי הירי והוא לירות במטרה שאיננה ניתנת לחיזוי מראש. עוד יתרון משמעותי - הוא היכולת של הרובוט-מחבל לנוע בכל שטח ולא רק בתנאי מטווח.

חטיבת הנחתים של הצבא האמריקאי התרשמה עמוקות מן הרובוטים ו"צוות" ראשון יגיע לבסיסיהם כבר בסוף השנה הנוכחית.