פרס במאהל המחאה
פרס במאהל המחאהפלאש 90

נשיא המדינה שמעון פרס מתחיל הבוקר בהליך חנינתם של אלף המחבלים הצפויים להשתחרר בעסקת שליט, העסקה עליה החליטה הממשלה במהלך הלילה.

במשכן הנשיא יוצגו בפני הנשיא שמותיהם של המחבלים והנשיא יעבור עליהם בזה אחר זה לקראת חתימתו על השחרור המתוכנן.

במהלך הלילה בירך פרס את הוריו של גלעד שליט והודיע על כוונתו להזמינם אליו לבית הנשיא. אביבה ונועם צפויים להגיע הבוקר לבית הנשיא בטרם יעלו חזרה למצפה הילה, שם יעבירו את החג.

לאחר הפגישה עם הוריו של גלעד יגיע אל בית הנשיא צוות המשא ומתן בראשות שליח רה"מ למו"מ דוד מידן כדי לקיים פגישת עבודה עם פרס ובמסגרתה ידון הנשיא פרס עם חברי הצוות בכל פרטי השלמת העסקה ובתוך כך תוצג בפניו רשימת האסירים.

ממשכן הנשיא נמסר כי לאחר קבלת רשימת האסירים והחומר המשפטי הרלוונטי במלואו ייערך בית הנשיא להכנת כתבי החנינות לצורך השלמת המהלך על ידי הנשיא. על פי ההערכה החומר כולו אמור להגיע לבית הנשיא במוצאי שבת.

יצוין כי על פי הערכות החל מיום ראשון יוגשו לבג"צ עתירות של גופים שונים ואזרחים פרטיים נגד הליך השחרור. זאת בטענה שהמהלך בו ישוחררו מאות מחבלים רוצחים מסכן את אזרחי ישראל.

ברוח זו תוקף הבוקר גיסו של ראש הממשלה, הד"ר חגי בן ארצי, את המהלך במילים חריפות וקובע כי דם הנרצחים הבאים מונח על ידיו של ראש הממשלה. “לא אלחץ עוד את ידו", הוא אומר.