שי ניצן
שי ניצןפלאש 90
פרקליטות המדינה הגישה אתמול הודעת ערר לבית המשפט העליון על החלטתו של השופט פולוק שביקר את עו"ד שי ניצן שלא לפסול את עצמו מניהול הדיון בתיקה של תושבת קרית ארבע יפעת אלקובי. כך מדווח היום העיתון 'הארץ'.

נזכיר כי כפי שדיווח העיתון 'בשבע' אל השופט פולוק הגיע תיקה של אלקובי לאחר שנטען שהעליבה שוטרים על רקע גזעני כשהתלוננה על כך שהושארה לבדה תחת פיקוחם של שני שוטרים ערבים.

עורך דינה של אלקובי, עו"ד אשר אוחיון, טען שמרשתו מופלה על ידי הפרקליטות משום שהיא מתנחלת ומשום כך זימן לעדות את המשנה לפרקליט המדינה, עורך הדין שי ניצן, כמי שאחראי ליחס המפלה כלפי אלקובי בשל עמידתו בראש צוות האכיפה המוגברת כלפי מתנחלים.

במענה לדרישתו זו של אוחיון התנגדה הפרקליטות להופעתו של ניצן בבית המשפט מחשש שייאלץ לפרוס בפני בית המשפט את שיקוליו המקצועיים.

השופט פולוק לא קיבל את תשובת הפרקליטות ודרש שניצן יופיע בפניו, ונראה כי מאז החלה מסכת התנכלויות אישיות כלפיו. במרץ האחרון, כפי שדיווח 'הארץ' הגיש פרקליט המדינה, משה לדור, תלונה לנציב התלונות על השופטים, שבה האשים את השופט פולוק בשורה של התבטאויות נגד מערכת המשפט ושי ניצן.

על פי הדיווח היום ב'הארץ' בשבוע שעבר הגיש נציג המשטרה לבית המשפט בקשה לפסול את פולוק מלדון בתיק אלקובי, כיוון שהתבטאויותיו החריגות מצביעות על כך שגיבש דעה מוקדמת בתיק וטען כי במדינות אחרות כתב אישום כזה לא היה מוגש.

כעת כאמור מגישה הפרקליטות ערר על החלטתו של פולוק שלא לפסול את עצמו.