"החצר נושאת את המסר - לא בשמים היא"

חצר תלמודית שעוצבה ברוח האגדה התלמודית על תנורו של עכנאי, נחנכה בטקס חגיגי בישיבת "בני צבי" בבית אל, בו השתתפו  שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה), רב הישוב בית אל, הרב זלמן מלמד, ותורם הגן, יוג'ין גלוק.

את החצר תכנן האדריכל עמי גבירצמן, ובה אמת מים ייחודית, עץ חרוב, כותלי קירות מוטים, מרפסת הצופה למשכן שילה ואלמנטים נוספים. "המסר מהגן התלמודי", אומר מנכ"ל ישיבת בני צבי, הרב משה שמרלינג "הוא ש"לא בשמים היא" ותורה אפשר ללמוד גם בצורה מוחשית". 

אמר להם (רבי אליעזר): "אם הלכה כמותי חרוב זה יוכיח". נעקר חרוב ממקומו מאה אמה... אמרו לו: "אין מביאין ראיה מן החרוב". חזר ואמר להם: "אם הלכה כמותי אמת המים יוכיחו". חזרו אמת המים לאחוריהם. אמרו לו: "אין מביאין ראיה מאמת המים". חזר ואמר להם אם הלכה כמותי כותלי בית המדרש יוכיחו. הטו כותלי בית המדרש ליפול. גער בהם רבי יהושע אמר להם: "אם תלמידי חכמים מנצחים זה את זה בהלכה, אתם מה טיבכם?!" לא נפלו מפני כבודו של רבי יהושע ולא זקפו מפני של רבי אליעזר ועדיין מטים ועומדין. חזר ואמר להם: "אם הלכה כמותי - מן השמים יוכיחו". יצאתה בת קול ואמרה: "מה לכם אצל רבי אליעזר שהלכה כמותו בכל מקום". עמד רבי יהושע על רגליו ואמר: "לא בשמים היא".(בבא מציעא נט, ב)