חגיגה של כיף וחינוך בי-ם המאוחדתיוני קמפינסקי


אלפים כבר ביקרו באירועי חג הסוכות שמארגנת ישיבת בית אורות ברכס הר הזיתים. במשך שלושה ימים (16-18.10 י"ח-כ' תשרי) מתקיימים במקום מגוון פעילויות לכל המשפחה כגון: סיורים מודרכים, מתנפחים, סיורי סגווי, אומגה, פארק חבלים, סינון עפר המקדש, שחקני רחוב ועוד. המטרה: חיבור הציבור הרחב להתיישבות היהודית בהר הזיתים דרך חוויה ירושלמית לכלל המשפחה.
 
הישיבה והקריה ע"ש יצחק מוסקוביץ- ישיבת "בית אורות", חלוצת ההתיישבות היהודית במרומי הר הזיתים בירושלים, החליטה לקרב ולחבר את הציבור הרחב למזרח העיר ירושלים באמצעות אירוע חוויתי ענק למשפחות במטרה לחשוף דרך פעילויות חווייתיות את החיבור בין עם ישראל למזרח העיר.


המבקרים הרבים מסיירים במצפה המשואות, מסננים את עפר הר הבית בעמק צורים, סועדים בסוכת ענק שהוקמה מקום, מגלים רחוב ירושלמי מתקופת המקדש, פוגשים שחקני רחוב ועוד.


הסיורים מועברים על ידי מדרשת בית אורות אשר הוקמה השנה על ידי ישיבת בית אורות. כיום, מדרשת בית אורות מונה כ-20 מדריכים-בוגרי ותלמידי הישיבה אשר עברו הכשרה מקצועית וייחודית בנושא היסטוריה יהודית, הדרכה בשטח, פיתוח תכנים מיוחדים של זהות יהודית והקשר לירושלים


ראש ישיבת בית אורות, הרב דני איזק, הסביר כי מטרת ההפנינג היא לחבר את הציבור הרחב לירושלים, "מטרת החוויה המיוחדת היא לתת תחושה לכל יהודי כי ירושלים היא ביתו. בימים אלו- ימי חוה"מ בהם עולים כל בית ישראל לרגל, למקום המקדש, אנו מזמינים את הקהל הרחב להגיע לירושלים לחגוג עימנו את חול המועד סוכות יחד ולהתחבר לשורשיו".
 
שלמה צוויקלר מנכ"ל בית אורות מדגיש: "לחבר את הציבור הרחב לחלקיה העתיקים של ירושלים,רכס הר הזיתים והר הצופים הינה מטרה העומדת לנגד עיני ישיבת בית אורות גם במהלך השנה כולה".


הישיבה והקריה ע"ש יצחק מוסקוויץ- ישיבת בית אורות, הינה הגרעין של שכונה יהודית חדשה על הרכס הצפוני של הר הזיתים. מיקומה הגיאוגרפי מאפשר לישיבה לחזק את הריבונות הישראלית במקום.