מבין כל הטיפים שמיועדים לאמהות עובדות, ראוי שבראש הרשימה יהיה "טפלי (גם) בעצמך". הצרכים של אמא לרוב נדחקים לתחתית הרשימה, כלומר, אחרי הילדים, אבי הילדים, העבודה, חיות המחמד, ואחרי שורה אינסופית של "סידורים".

נראה ש-24 שעות ביממה פשוט לא מספיקות כדי לעשות הכל. כך קורה שנעלי הריצה, הספר החדש (שכבר התיישן), או הקצף המפנק לאמבטיה, מעלים אבק. הנה 4 סיבות שבגללן חשוב כל כך שאימהות יפנו זמן גם להנאות הפרטיות שלהן:

אם אמא שמחה – כולם שמחים

כשאמא לחוצה ושחוקה, כל בני הבית סובלים. ילדים מבוגרים יותר עלולים להגיב למתח של אמא עם מתחים משלהם, ואפילו תינוק עלול להפוך לחסר מנוחה כאשר אמא לא במיטבה.

אם תיקחי פסק זמן לעצמך, ולא משנה מה הדבר שטוען אותך באנרגיות חדשות, שאר היום (או השבוע) יעברו יותר בקלות. אפילו אם בני המשפחה שלך מתלוננים על היעדרותך, הם בסופו של דבר ייהנו מאמא אנרגטית ורעננה. בשורה התחתונה: על ידי כך שתקדישי תשומת לב לצרכים האישיים שלך, תוכלי למלא את הצרכים של בני משפחה אחרים יותר טוב.

חוסר שינה לא טוב לבריאות

חוסר שינה, כפי שמראים מחקרים רבים, לא מועיל לבריאות. התוצאות עלולות לכלול תסמינים כגון: פגיעה בריכוז ובזיכרון, ירידה בתפקוד המערכת החיסונית, ואפילו השמנה.

כך שאם נשארת ערה עד אחרי חצות כדי למלא עוד משימה – זכרי שאנשים שלא ישנים טוב הם הרבה פחות יעילים בעבודה, או בכל פעילות אחרת. לכי לישון.

גם אנשים אחרים יכולים

הרבה נשים עובדות עלולות ליפול למלכודת של סופר-וומן כאשר הן חושבות שהן חייבות לקחת חלק פעיל בהכל "מפני שרק אני יכולה". לא זו בלבד שגישה כזו מעמיסה אותך בכמות לא הגיונית של עבודה, זה גם מאותת לבני משפחה אחרים שאת לא נותנת להם די קרדיט. בנוסף, זה מונע מהם ללמוד מיומנויות שיכולות להקל עליך, ולתת להם להרגיש יותר בעלי ערך.

נסי להשאיר את הילדים עם אבא, סבא, או סבתא וצאי לפעילות האישית שלך. יכול להיות שהוא לא יחליף טיטולים כל שעה, ויכול להיות שארוחת הערב לא תהיה מאוזנת כהלכה, אבל הם בוודאי יכולים ליהנות. לא רק שהוא ירגיש גאווה ביכולת שלו לדאוג לילדים, הילדים יפתחו עצמאות כאשר הם ייווכחו לדעת שהכל בסדר גם ללא הנוכחות התמידית של אמא.

החיים נועדו שנחיה אותם, במלואם

בשלב זה אלו הם חייך. האם את מעדיפה לבלות אותם בהתרוצצות בלתי פוסקת סביב רשימת מטלות, או בהנאה? אל תתפתי לחשוב שברגע שתגיעי לסוף הרשימה תירגעי, מפני שתמיד יהיה משהו נוסף לעשות. עדיף שתחליטי על סדרי עדיפויות חדשים, ושתבטלי משימות שהן לא לגמרי חיוניות. אם את מאוד מתקשה לפנות זמן לעצמך, תוכלי להתחיל בקטן. אם תמיד רצית לעשות ספורט: קומי 5 דקות לפני הזמן ל- 10 כפיפות בטן, או למספר תרגילי מתיחה מרעננים. ואם תמיד רצית להשתתף בחוגי יצירה תוכלי ליישם טריק נוסף - קבעי פגישה עם עצמך ביומן. כך תוכלי לתכנן את הלו"ז מסביב לשעה שקבעת. עסקים רבים מכירים את הצרכים המיוחדים של אמהות עובדות והולכים לקראתן.

חרוז כזה הוא דוגמה למקום שחושב על נשים. העסק מציע שיעורי תכשיטנות וחריזה במשך כל שעות היום, הלו"ז גמיש, ומגוון השיטות והטכניקות הוא כמעט אינסופי, ומתאים לכל רמה. החל מהשחלות פשוטות, תכשיטי גולדפילד, עבודות צורפות (בכסף) ועד לתכשיטי ערב מתוחכמים. חרוז כזה הוא מקום "נשי". הוא הוקם ומנוהל על ידי אישה (המנכ"לית אסנת פלאוט), מתופעל על ידי צוות נשים, והוא גם נותן מענה לצרכים המיוחדים של נשים.

אם עדיין קשה לך לדמיין איך אפשר למצוא זמן ליצירה, נצלי את תקופת החגים. בתקופה זו יש יותר זמן פנוי, בערבי חג ובמיוחד בסוכות. חרוז כזה מציעה סדנאות חד-פעמיות של שעתיים וחצי בהן תוכלי לחוות את החוויה השלמה של זמן איכות, ויצירת תכשיט כמו שיש רק לך.