שופטי בג"ץ דחו הערב (רביעי) את העתירות שהגישו ח"כ מיכאל בן ארי וארגון נפגעי הטרור אלמגור נגד עסקת חילופי השבויים במסגרת שחרורו של אילן גרפל.

בתגובה להחלטת בית המשפט אמר יו"ר אלמגור, מאיר אינדור, "הגיע הזמן ל'משפט הצבור והעם' שיבדוק מדוע הבג"ץ דוחה באופן סידרתי עתירות של נפגעי טרור המתנגדים לשחרור מחבלים אבל הוא מתערב ללא הרף בהחלטות כאשר מוגשות עתירות פלסטיניות".

"חתימת השופטים על שחרור האסירים, וביניהם ספקי נשק וחומרי נפץ למעשי טרור, תעודד כעת חטיפות נוספות, גם על ידי מדינות  ערביות וארגונים איסלמיים עולמיים".



הוא ציין כי "ממשלת ישראל בסיוע הבג"ץ בונה בזאר ים-תיכוני של חטיפות אזרחים ושיחרורם תוך רמיסת ערכי צדק, משפט ושוויוניות בפני החוק. אלמגור מפרסם אזהרת מסע לאזרחי ישראל לא להאמין מילה לשרים ולנשיא, בדברי  השבח על מצרים, כאשר בבג"ץ נחשפו היחסים עם מצרים כבעייתיים. כל ישראלי אחרי עסקה זו חשוף לחטיפות בעת מעברו במדינות איסלמיות אם על ידי ממשלות ואם על ידי ארגונים".

ח"כ מיכאל בן ארי אמר בתגובה להחלטת בית המשפט, "בג"צ שמתערב פעמיים בשבוע בהחלטות מדיניות וקובע להרוס יישובים ולגרש יהודים מביתם, מתחסד ושומר על אנמיות כשמדובר בשחרור מחבלים".