אילן גרפל, הצעיר הישראלי-אמריקני שעצור בקהיר מאז חודש יוני, ישוב היום לישראל. במסגרת עיסקת חליפין עם מצרים יוחזר גרפל ארצה, ותמורתו יועברו למצרים 25 אסירים פליליים.

גרפל ימריא ב-17:00 ממצרים כשלצדו אמו איירין ומי שניהלו את המו"מ לשחרורו, עו"ד יצחק מולכו, שליחו של רה"מ נתניהו, וח"כ ישראל חסון, לשעבר בכיר בשב"כ. לאחר שיגיעו לישראל ייפגש גרפל עם נתניהו בלשכתו בירושלים. עדיין לא ידוע מתי יטוס גרפל לקווינס בניו יורק, ארה"ב, שם הוא מתגורר עם משפחתו.

לוחמי יחידת נחשון לליווי אסירים של השב"ס העבירו כבר אתמול לכלא באילת 22 אסירים מצרים הנכללים בעיסקת גרפל. שלושה אסירים שהם קטינים הושארו בכלא "אופק", והיום יוסעו דרומה בטרם יועברו למצרים יחד עם שאר האסירים דרך מעבר טאבה. רוב האסירים אמורים היו להשתחרר בשנתיים הקרובים, וכי איש מהם אינו מרצה עונש מאסר בגין רצח ישראלים. רובם ככולם הם מבריחים של סמים ואמצעי לחימה.

בג"ץ דחה אתמול את עתירתם של חבר הכנסת מיכאל בן ארי וארגון נפגעי הטרור "אלמגור". השופטים מרים נאור, אסתר חיות ויצחק עמית כתבו בפסק הדין: "אין זה ראוי כי נתערב בהחלטה שהתקבלה על ידי מי שבידיו כל הנתונים המדינים והביטחוניים ועליו גם מוטלת האחריות של התוצאות. מדובר בעיסקה שנעשתה מול המשטר הנוכחי במצרים, ונראה שאין צורך להכביר מילים על הרגישות המדינית המתבקשת בכגון זה, ובפרט בעת הנוכחית".