נאמנות ביציעים, ומה על הדשא?
נאמנות ביציעים, ומה על הדשא?פלאש 90

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי פותח את מושב החורף של הכנסת בהצעת חוק חדשה בעקבות שילובם של שחקנים בני מיעוטים לנבחרות ישראל השונות, בהם כאלה שאינם מכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית, כדבריו.

על פי הצעת החוק יקבע כי כל שחקן בנבחרת יהיה חייב לדעת לשיר את ההמנון הלאומי, וכי כל שחקן יחתום על הצהרת נאמנות למדינת ישראל, לסמליה ולערכיה היהודים דמוקרטיים.

בדברי ההסבר להצעה כותב בן ארי כי "הצעת חוק זו נולדה בעקבות ההצטרפות של שחקנים מוכשרים בני מיעוטים וכאלה שאינם מכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית, לנבחרות ישראל השונות ומשתתפים בתחרויות בינלאומיות המייצגות את מדינת ישראל. אין ספק כי הזכות לייצג את ישראל, היא זכות גדולה אשר מי שנפלה זכות זו בחלקו, צריך לדעת לכבד את ההמנון הלאומי, את הדגל,  ואת ערכיה של מדינת ישראל שהיא מדינה יהודית ודמוקרטית".



עוד כותב בן ארי: "דברים אלה מקבלים תוקף משנה של חומרה לנוכח תופעות של זלזול בדגל ובהמנון הלאומי ובמדינת ישראל מצד נציגים רשמיים של המדינה. לא ייתכן מצב בו שחקן מוכשר ככל שיהיה לא ידע לשיר את ההמנון הלאומי או/ וחמור מכך,  יתראיין בארץ ובעולם וייצא נגד המדינה כפי שעשו יוצרי הסרט עג'מי שזכה למימון המדינה, אך יוצריו ירקו לבאר ממנה שתו, ויצאו בחריפות נגד מדינת ישראל במסגרת במות בינלאומיות".



"מן הראוי לזכור כי ההתאחדויות השונות בישראל מקבלות את מימונן העיקרי ממדינת ישראל, ולמעשה המדינה משקיעה בטיפוח הספורט, במתקנים השונים ואף בתקצוב ישיר שניתן לאגודות הספורט  ולהתאחדויות השונות. אשר על כן, בהתאם להצעת החוק, בנבחרת ישראל ישחקו רק שחקנים המכבדים את מדינת ישראל ומכירים בכך שמדובר במדינה יהודית ודמוקרטית".