צהרון. איפה הכסף?
צהרון. איפה הכסף?פלאש 90

קבוצת הורים מכל רחבי הארץ, שמובילה בימים אלה מאבק ציבורי כנגד אופן יישומה של רפורמת "אופק חדש" בגני הילדים, תפנה מחר (חמישי) לבג"צ כדי שיכריע במאבקה מול משרד החינוך.

מדובר בחלק מקבוצה של מאות הורים אשר פועלים לשם אותה מטרה בכל הארץ. הפנייה לבג"צ נעשית לאחר שעל אף פניות של הורים רבים לבכירי משרד החינוך, דבקים אלה בעמדתם ומתנגדים לטענות ההורים כי "אופק חדש" פוגע בילדיהם מבחינה תזונתית, רגשית ופיזית.

בשנה"ל תשע"ב בעקבות החלת "אופק חדש" יום הלימודים בגנים הוארך עד השעה 14:00. ההורים טוענים כי הדבר נעשה מבלי לספק לילדים תנאים בסיסיים של מזון ומנוחה.

עוד נטען כי הארכת יום הלימודים לא נמסרה להורים מראש והם קיבלו על כך הודעה בסמוך ליום הלימודים הראשון. יודגש שמדובר בילדים בגילאי 3 עד 5.

לדברי ההורים, ילדים, ובפרט בגיל הרך, לא אמורים להמתין עם ארוחת הצהריים שלהם עד השעה 14:00 או אחריה כשהם מגיעים הביתה או לצהרון. לטענתם יום לימודים עד השעה 14:00 הוא ארוך מאוד לילדים בגיל הרך.

בעתירה הם קובלים על כך שהשינוי נעשה ללא כל תיאום עם שעת סיום הלימודים בביה"ס, בהם ממשיכים ילדי הכיתות הנמוכות ללמוד עד השעה 12:45 או 13:30, דבר המקשה מאוד על איסוף הילדים מדי יום.

ההורים מלינים על כך שמדיניות משרד החינוך גורמת לילדים לסבול מרעב ומעייפות. הם מספרים כי ילדים רבים נרדמים על הכיסאות בגן. ילדים רבים חוזרים הביתה רעבים מאוד, ורבים מהם מדלגים על ארוחת צהריים חמה ומזינה בשל פיטום בביסקוויטים וחטיפים אחרים או בגלל עייפות גדולה. לאור כל זאת, משובש סדר יומם של הילדים והדבר משפיע על כל היום, לרבות שעת ארוחת הערב.

ההורים מסבירים כי על אף פניות של הורים רבים למפקחות האזוריות ולגננות לשינוי המצב, הוראת המפקחות לגננות היא נעילת שערי הגנים וסירוב להוצאת הילדים לרשות הוריהם לפני השעה 14:00!

הם דורשים בעתירתם מתן אפשרות להורים ל"תחנת יציאה" מוקדמת אשר תאפשר להם לספק לילדיהם ארוחת צהריים חמה ומנוחה בשעה סבירה המתאימה לגילם.

עוד הם דורשים מתן ארוחה חמה לילדים הנשארים בצהרון בשעה המתאימה לילדים בגיל הרך.

בנוסף הם דורשים בעתירה כי באם ייושם יום חינוך ארוך בשנה"ל הבאה, תינתן להורים אפשרות להוציאם למסגרת המשפחתית בשעות הצהריים, בכדי לספק את צרכיהם בצורה הטובה ביותר, "לא יעלה על הדעת שהזכות על הילדים תופקע מההורים לטובת משרד החינוך", אומרים העותרים.