מחליפים את הסמלים

מתנדבי מד"א ביו"ש גיבשו בשבועיים האחרונים צעדי מחאה כנגד ההחלטה וביצוע החלפת סמלי ה'מגן דוד' מהאמבולנסים ביו"ש. בוועד מתיישבי השומרון מזכירים כי לקראת ביקורת של הצלב האדום שאמורה להתקיים בשבועות הקרובים, פועל מד"א נמרצות להמשיך את מהלך החלפת הסמלים בישובים ובמועצות נוספות ביהודה ושומרון.

בימים האחרונים סיפקו וועדי המתיישבים בשומרון ובנימין, מדבקות עם סמלי 'מגן דוד אדום', כפי שהיו לפני החלפתם. את הדבקת המדבקות מבצעים מתנדבי מד"א בדרום הר חברון, קרית ארבע, חברון, אפרת, בנימין ושומרון.

בנוסף לכך, מתנדבי מד"א בשומרון החליטו כי יפסיקו להגיע למשמרות התנדבות בתחנת ירקון, לא יודיעו על תפיסת כוננות וכן לא יפנו חולים במקרים שאינם מצילי חיים.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, אמר כי "הדרישה להסרת סמל מגן דוד אדום, כמוה כהסרת דגל מדינת ישראל. לא יעלה על על הדעת שאנחנו בשומרון ניתן יד למהלך שמשמעותו היא התכופפות של דגל ישראל בפני הצלב. אני קורא לכל ציוני באשר הוא להתמרד בכל הצורות האפשריות כנגד הכניעה של מד"א לצלב האדם הבינלאומי".

יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, אמר "בזמן שנתניהו עדיין לא ניהל מו"מ על סוגיית הגבולות במד"א, כבר החליטו לוותר על שטחים בריבונות ישראלית ועל סמלי הריבונות הללו. זוהי חוצפה שארגון לאומי מתנהג בצורה כזו וניאבק על מנת שיובהר כי צעד שכזה לא יעבור בשקט".