מטוס כיבוי. ארכיון
מטוס כיבוי. ארכיוןפלאש 90

 

"רשות התעופה האזרחית נאלצת להתמודד עם ההשלכות של כיפת ברזל. בגלל שאזור הפעולה שלה מסוכן למטוסים אזרחיים, נאלצנו לעצור טיסות ריסוס בדרום. הדבר היה עלול לגרום לחיסול מאות אלפי דונמים של שטחים חקלאיים".

כך גילה אתמול אלוף (מיל') גיורא רום, מנהל רשות התעופה האזרחית, בכנס התעופה האזרחית הרביעי של מכון פישר אשר נערך אתמול בהרצליה.

רום הוסיף כי גם טייסת הכיבוי וכלי הטייס הבלתי מאוישים שמפעיל חיל-האוויר, יוצרים שעות עבודה נוספות לרשות ודורשים מן הפקחים ערנות מיוחדת.

בעניין זה גילה קצין בכיר בחיל-האוויר בשיחה עם 'ערוץ 7', כי הממשלה אילצה את חיל-האוויר לקבל תחת החסותו את טייסת הכיבוי החדשה, בניגוד לעמדת החיל, כדי שחיל-האוויר לא יוכל לעצור טיסות חירום של הטייסת משיקולים מבצעיים שלו. "כרגע הכל תחת הכנפיים של חיל-האוויר, וחיל-האוויר אחראי להפעלת כל המטוסים. בעבר היו מקרים שמטוסים אזרחיים שהוזנקו לכיבוי לא הורשו להיכנס לאזורים מסויימים בגלל פעילות של חיל-האוויר" – מגלה הקצין הבכיר בח"א.

קובי מור, מנהל רשות שדות התעופה, התייחס בדבריו למחסור במנחתים גדולים, וסיפר על הפתרון המסתמן: "אם הבסיסים הגדולים של חיל-האוויר יהיו בעיתיים נשקול בניית אי מלאכותי בים. נכון לעכשיו אישורי העבודה לתוכניות הללו לא פשוטים אבל אנו מתמידים וחושבים עליהן באופן רציף".

מור סיפר גם על תוכנית לבניית מגדל פיקוח בגובה מאה מטרים בנתב"ג, אשר אמורה לצאת לדרך בחודשים הקרובים ובתוכנית לפתיחת נמל תעופה חדש. "הנמל אותו סיימנו לתכנן עתיד להיות באזור תמנע. נכון לעכשיו אנחנו בשלב המכרזים ומאמינים כי נוכל להמשיך כבר בשבועות הקרובים". נמל התעופה בתמנע עתיד להחליף את השדה הוותיק באילת וישמש בסיס לקליטת מטוסים מחו"ל בעת הצורך.