שוק מחנה יהודה ירושלים
שוק מחנה יהודה ירושליםהלל מאיר

ארבעה נערים נעצרו ביום חמישי בערב, בשעה שסיירו בשוק מחנה יהודה בירושלים, ובדקו אלו עסקים פועלים ב'עבודה עברית'.

העצורים תודרכו בידי עו"ד מעמותת חננו ונחקרו בתחנת ציון, בחשד לקשירת קשר לביצוע עוון. לדברי העמותה, החוקרים סירבו לפרט באיזה עוון מדובר. בתום החקירה שוחררו הארבעה לאחר שחתמו על הרחקה משוק מחנה יהודה למשך שבועיים.

קבוצת הנערים פעלה במסגרת פרוייקט שמנוהל בידי המורחקים המנהליים שגורשו מיצהר, ובמסגרתו מופה שוק מחנה יהודה ונרשמו העסקים הפועלים בשוק בעבודה עברית. בהמשך מתכוונים המארגנים להפיץ מפות של השוק בהם יסומנו העסקים שפועלים בעבודה עברית, וזאת למעונינים להקפיד על קנייה מיהודים בלבד.

לפני כשבוע וחצי נעצר צעיר נוסף בשעה שעבר בין עסקים בשוק במסגרת הפרוייקט. הצעיר נעצר בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע ועוון, והשוטרים  ניסו לטעון כי הוא התכוון לבצע פעולת 'תג מחיר'. לאחר שהבינו כי אין כל ראיות לכך שהתכוון לבצע עבירה כלשהיא, שוחרר הבחור גם הוא בתנאי הרחקה למשך שבועיים משוק מחנה יהודה.

מעמותת חננו נמסר בתגובה כי "המשטרה מעלה בכל פעם את רף ההתנכלות לציבור אוהבי העם והארץ. לשיטתם ניתן לעצור אדם על סמך מראהו החיצוני בלבד, ולחשוד בו בקשירת קשר לביצוע עבירה, מבלי לפרט איזו עבירה התכוון לעבור. זו שערוריה שמתנהלת בידי הגוף האמון על שמירת החוק".