אלף ילדים פועלים ללא קורת גג

בשכונת חומת שמואל בירושלים חיים כ- 3,500 ילדים וילדות נערים ונערות, 1000 מתוכם פעילים ב- 4 תנועות בני נוער (בני עקיבא, אריאל, עזרא ובית"ר) ונאלצים כבר במשך 10 שנים לפעול ללא קורת גג.

במזג האויר הסוער, בגשם, בשלג ובחום נאלצים החניכים והמדריכים לעשות את הפעילות ברחוב. רק בשבת האחרונה כשקור וגשם עזים פקדו את ירושלים חניכים הגיעו רטובים למפקד.

3 התנועות הגדולות בשכונה, עזרא, אריאל ובני עקיבא, התאחדו במאבק על מנת שלכל תנועה יהיה מבנה משל עצמה. קומנרית אריאל, אפרת ברינר סיפרה לערוץ 7 על השבת האחרונה, "בשבת האחרונה היה גם קר וגם גשום חניכות חזרו חולות הבייתה. אנחנו חייבות מבנה אנחנו כבר לא מסוגלות להמשיך להעביר את הפעילות של הסניף ברחוב".

קומונרית בני עקיבא, אסתר קורקוס, מציינת כי "התאחדנו שלשת התנועות הגדולות על מנת לעשות הכול כדי שהעוול הזה יפסק, אנחנו כבר לא יכולים לשבת בגשם. החודש הוא חודש ארגון ואת כל ההכנות אנחנו עושים ברחוב".

קומנרית עזרא, הדס קפלן סיפרה לערוץ 7 על המאמצים להשגת מבנה, "10 שנים תנועת עזרא קיימת בחומת שמואל, 10 שנים ללא מבנה ולצערי למרות כל הניסיונות תוקעים לנו מקלות בגלגלים. חייבים למצוא פתרון אי אפשר להמשיך כך".

קרן בן שושן אימא ל-2 חניכים תיארה בשיחה עם ערוץ 7 את עוגמת הנפש והדאגה לילדיה בכל שלישי ושבת בהם מתקיימת פעילות , "הילדים שלי בשבת האחרונה חזרו רטובים, אי אפשר להמשיך כך זה סיפור עצוב ואני מקווה שמישהו בעיריית ירושלים יתעשת".

ראש העיר, ניר ברקת, מסר בתגובה כי "ראש העיר רואה חשיבות גדולה בעידוד תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי ואף הגדיל את התקציבים העירוניים למטרות אלו. לשמחתנו בשכונת חומת שמואל יש גידול במספר החניכים בתנועות הנוער הן בציבור הדתי והן בממלכתי דתי, ובחודשים הקרובים תסתיים הקמתו של מבנה חדש לתנועות הנוער בשכונה שיהווה בית לרווחת החניכים. בנוסף לכך, פועלת העירייה לאיתור מבנים ושטחי פעילות נוספים לתנועות הנוער וכן לאפשר את פעילותם במבני בתי הספר בשכונה, כפי שנעשה בשכונות אחרות בעיר. חשוב לציין כי לצערנו משרד השיכון תכנן את השכונה באופן בו יש מחסור בשטחים המיועדים למבני ציבור והעירייה פועלת כל העת לצמצום הפערים במטרה לתת מענה לשכונה המתפתחת". 

ראש המנהל הקהילתי בחומת שמואל, הרצל יחזקאל, אומר בתגובה, כי "אני בוש ונכלם שהרשויות בהן עיריית ירושלים ומשרד השיכון לא השכילו ב-10 שנים האחרונות להקים ולא מבנה אחד לטובת בני הנוער בשכונה. אנחנו כנציגי התושבים עשינו וממשיכים לפעול כדי לתקן את העוול הנורא. בחודשים הקרובים יושלם מבנה אחד לטובת בני הנוער ובעתיד אנו מקווים שעוד שני מבנים יבילים יוקמו בשכונה לטובת בני הנוער. אני קורא לבתי הספר לפתוח את שעריו בפני אותן תנועות בני נוער כדי לאפשר לנוער שהוא העתיד שלנו את מלוא זכויותיו".