בימים אלו הוחלט במח"ש על העמדתו לדין של רפאל כהן, שוטר ביס"מ ש"י, בעקבות מעשי אלימות כלפי תושבים צעירים של רמת מגרון בעת הרס של המקום.

בסרטון, שצולם על ידי צוות חדשות 10 (הצילום המופיע כאן) נראה כהן כשהוא בועט בנערה כשהיא כבר שכובה על הרצפה לאחר ששוטר אחר דחף אותה בחוזקה והפיל אותה. בסרטון רואים גם שוטרים נוספים שמתיזים אל עבר המפגינים גז פלפל במקרים שלא מצדיקים זאת.

מנהלת ארגון זכויות האדם ביש"ע, אורית סטרוק, כתבה במכתב התלונה נגד השוטר בין השאר: "קיבלנו פניות בדבר התזת גז לפניהם של מפגינים פסיביים ללא הצדקה, השלכת מפגינים מגובה רב תוך סיכון בריאותם, אחיזת בנות באיברים מוצנעים של גופן, ומשיכת מפגינים בשערותיהם – שוב ללא הצדקה. אנו נעביר אליכם בהקדם את שמות המתלוננים והעדים, וכן כל חומר מצולם שיגיע לידינו".

ארגון זכויות האדם ביש"ע העביר סרטון זה למח"ש עם פירוט של השוטרים שזוהו בעבירות אלימות. בעקבות התלונה הוחלט בשלב זה על פתיחת תיק נגד רפאל כהן.

בארגון זכויות האדם ביש"ע מציינים כי לכהן "וותק רב בתחום של הכאת תושבי יו"ש”, כלשונם. בארגון מספרים כי הפעם הראשונה שתועדה הייתה לפני כ-3 שנים, במסגרת הקמת סידרת מאחזים תחת הכותרת "המשך ההתיישבות ביש"ע".

אחד המאחזים הוקם בסמוך לישוב חשמונאים. קבוצת בני נוער יצאה בדרכה לנקודת ההתיישבות החדשה, כאשר נתקלה בשוטרי יס"מ. אחד המפגינים, נחום גרינבלום, הופל ארצה, ראשו נחבט בסלע והוא החל מדמם. השוטר רפאל כהן הוביל אותו מהמקום באלימות, למרות שלא התנגד כלל, ובין היתר סטר לו בפניו, וניסה שוב ושוב להכניס את ידו לתוך מכנסיו. רפאל כהן לא ידע, כפי הנראה, שהוא מצולם ע"י אחת מבנות הקבוצה של גרינבלום. הסרטון הועבר למח"ש, אשר בחלוף שנה החליטה להעמיד את השוטר לדין משמעתי במהלכו ננזף ונדרש לשלם קנס. במסגרת תביעת נזיקין אזרחי שילם כהן לגרינבלום 4000 ₪.

עוד מציינים כי התמונה המפורסמת ביותר של כהן צולמה במהלך ההפגנות נגד הגירוש מגוש קטיף במהלכן חנק את עמיחי מרחביה הי"ד, שלימים נהרג כקצין במלחמת לבנון השנייה.

סטרוק מסכמת ואומרת: "שוטר כזה היה צריך כבר מזמן להיות מודח מהמשטרה ובוודאי מתפקידי שדה וממגע עם מפגינים. אני מקווה שאחרי שלוש הפעמים שתועדו, ומבלי לדעת כמה מקרים כאלה היו ללא נוכחות מצלמה ידעו במח"ש ובפיקוד היס"מ להסיק את המסקנות שכל אזרח עם הגיון בריא יכול להסיק".