בן ארי
בן ארי

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) סירב להשתתף בהתרמת הדם שנערכה היום (רביעי) בבניין הכנסת על ידי ארגון מד"א, זאת למרות שבן ארי הקפיד בעבר להשתתף בהתרמות באופן קבוע.

למסרון שקיבל ובו התבקש יחד עם עוד 119 חברי כנסת, להגיע ולתרום דם, השיב ח"כ בן ארי הודעה בה כתב, "לצערי על אף העקביות שלי בתרומות דם למד"א בשנים האחרונות (כרטיס התורם שלי מלא!) אני קורא להפסיק לתרום דם לארגון המכנה את עצמו מגן דוד אדום. מיותר לציין שלא אתרום בעצמי ואעשה זאת רק בבתי חולים – כדי להמשיך לתרום להצלת חיים. בשום אופן לא אעשה זאת דרך מד"א העושה סלקציה בין חלקי הארץ וחלקי העם".

במהלך יום ההתרמה הגיע בן ארי לעמדת ההתרמה והסביר לנציגי הארגון כי לא רק שיפסיק לתרום אלא שהוא קורא לציבור שלא  לעשות זאת, "בשנתיים וחצי האחרונות היו חמש התרמות דם בכנסת והשתתפתי בכולן. אני תמיד תורם דם אבל אני לא מכון לתרום לארגון שעושה אפליה בין אנשים. אני קורא לכל אזרחי ישראל לתרום דם אבל לא למד"א, אלא ישירות לבתי החולים".

אנשי מד"א שנכחו בכנסת, טענו כי הם אינם אחראים למעשי הנהלת מד"א וכי צריך להפריד בין קבלת ההחלטות של ההנהלה לדרג של השטח. ח"כ בן ארי אמר כי אינו מאשים את הצעירים הנפלאים שמתנדבים מתוך מסירות נפש לארגון, אבל ראשי הארגון צריכים לעשות חשבון נפש אמיתי ולדעת כי בכך שהם עושים אפליה הם פוגעים לא רק בציבור המתיישבים אלא מסכנים את המשך קיומו של הארגון.

נזכיר כי לאחרונה הוחלט בוועד מתיישבי השומרון לאגד את התושבים ולארגן את ההתרמה ישירות לבנק הדם בבי"ח בלינסון בפ"ת, "למרות שזה הרבה יותר נוח לתרום ליד הבית אנחנו מעדיפים את אי הנוחות על פני סיוע לארגון שרואה בנו אזרחים סוג ב'. הקמנו מוקד באתר הוועד אליו יוכל לפנות כל מי שמעוניין שדמו יגיע ישירות למי שצריך ללא רווח מצד מד"א. אנחנו נדאג להסעה ולכל מה שצריך".