אש קודש
אש קודשהלל מאיר

לפנות בוקר (ראשון) פשטו עשרות בלשים מהיחידה הארצית לחקירת פשיעה בין לאומית (יאחב"ל), על בתיהם של 7 נערות קטינות. הבלשים, שהחזיקו בידיהם צווי חיפוש, החרימו חלק מהמחשבים בבתיהן של הנערות, ולקחו אותן למשרדי היאחב"ל בלוד.

מתברר כי 7 הנערות נעצרו לפני כחדשיים במהלך עימותים שפרצו בגוש שילה בשל חשש להרס של אחת הגבעות בגוש. לטענת המשטרה הנערות נכנסו לתוך אוהל צבאי שהוצב סמוך לישוב אש קודש, התעמתו עם החיילים ואף הפכו מספר מיטות צבאיות.

הנערות נעצרו ושוחררו למחרת ‏בהסכמת המשטרה, בתנאי שיורחקו לתקופה של כחודש ממזרח בנימין.

הבוקר כאמור בפשיטה נרחבת של יחידת העילית במשטרת ישראל, נעצרו במקביל 7 הנערות. עו"ד עדי קידר מעמותת חננו נכנס כעת לפגישה עם הנערות העצורות בתחנת המשטרה, במטרה לפעול לשחרורם.

מעמותת חננו המייצגת את הנערות נמסר בתגובה כי "מדובר במעצרי שווא. האירוע התרחש לפני חודשיים, והבנות שוחררו בהסכמת המשטרה. כעת נזכרו ביחידה הארצית לחקירת פשיעה בין לאומית, לעצור אותן? מדובר בשערוריה. יתרה מזאת, העבירות המיוחסות לנערות הן קלות ביותר. כיצד תיק כזה מגיע ליחידת העילית של המשטרה המתעסקת בחקירת ראשי עולם הפשע?", תמהים בעמותת "חננו".

מקורבי הנערות מסרו, כי "הצוות לחקירת ארועי 'תג מחיר' שהוקם ביחידה הארצית לחקירת פשיעה בין לאומית מגחך עצמו לדעת. לאחר שהגיעו למצב בו 7 נערות קטינות, הן היעדים הבכירים של היחידה הכי מקצועית במשטרה,אנו קוראים לסגור את הצוות, שכנראה חייב להצדיק את התקציבים שהושקעו בו, ומבצע מעצרי שווא".