אזרחים החלו בשבועיים האחרונים להעלות לעמוד הפייסבוק של  משטרת ישראל תמונות של בתים לא חוקיים בהם גרים שוטרים במשטרת ישראל.

מי שעומדת מאחורי מהלך זה היא תנועת "רגבים". במודעות שהעלתה רגבים באתר התנועה תחת הסיסמא "המלשינון המשטרתי - אוכפים את החוק גם על אנשי החוק"  נכתב כי "בניה בלתי חוקית  מהווה הפרה בוטה של החוק ושל שלטון החוק. תופעה זו הפכה נפוצה ומסוכנת אבל היא הופכת להיות חמורה הרבה יותר כשדווקא איש חוק הוא שרומס ברגל גסה את החוק. חייבים לשים סוף לתופעה שבה שוטרים הגרים במבנים בלתי חוקיים ממשכים לשרת במשטרת ישראל".

במודעה מבקשת רגבים מאזרחים שגרים בסמיכות או שקבלו מידע על שוטרים הגרים בבתים לא חוקיים לצלם אתך הבית ולהעלות לעמוד הפייסבוק של משטרת ישראל יחד עם כל הפרטים הידועים להם על הבית ועל השוטר.

יש לציין כי בימים האחרונים אזרחים כבר העלו פוסטים השואלים על ההתקדמות בחקירה כמו למשל: "בתאריך ה- 6 בנובמבר, דיווחתי על שוטר המוצב במרחב דוד בתחנת הר הבית שמתגורר בבית לא חוקי בכפר השילוח. האם חלה התקדמות בנושא? תודה".

בצלאל סמוטריץ, מנהל הפעילות בתנועת "רגבים" אמר כי "כאזרחים שומרי חוק עלינו לעזור למשטרת ישראל בפעילותה נגד פורעי החוק, ואין שום הבדל בין גנב לבין עבריין אשר גר בבית לא חוקי, זו גניבה וזו גניבה. על כן בוודאי חלה עלינו החובה לעמוד לצד המשטרה ולהתריע גם נגד עבריינים על מדים הפועלים נגד החוק ומתגוררים בבתים לא חוקיים".

"אנו קוראים למשטרת ישראל לענות לאזרחים שנרתמו לפרוייקט ולבדוק האם התלונות שהועלו לעמוד הפייסבוק של משטרת ישראל נכונות ובמידה והתלונה נכונה ולאכוף את החוק לאלתר".