לקסיפון
לקסיפוןמתוך פרסומת החברה
חברה ישראלית מצליחה היום, דרך טכנולוגיה, לגשר בין עמים ודוברי שפות שונות ששואפים להבין אחד את השני.

חברה חיפאית בשם לקסיפון, Lexifone, http://www.lexifone.com, מאפשרת לקיים רב -שיח בשפות שונות, להבין האחד את השני בזמן אמת – דרך שיחת טלפון.

לקסיפון פיתחה טכנולוגיה שיכולה לזהות אוטומטית בין השפות הכי נפוצות, אנגלית, צרפתית, גרמנית, ספרדית, ובקרוב שפות נוספות.

בית מלון, לדוגמה, שמתקין את המערכת יכול לאפשר לאורחים וללקוחות מספר טלפון עבור מידע, הזמנות, שאלות וכו'. הבקשות יכולות להתבצע בשפה שלהם – ובר-השיח בצד השני ישמע את השאלה בשפה שלו. וכן הפוך – התשובה תישמע ללקוח בשפתו. בית מלון בספרד למשל יכול להתקין מספר טלפון מיוחד ללקוחות בצרפת, ולתת לצוות בספרד לקבל את ההזמנות – ישירות. המערכת יכולה לפעול גם בטלפונים נייחים וניידים.

המוצר, שמבוסס על טכנולוגית תרגום אוטומטית, בשימוש מתקדם של text to voice , תרגום קול לטקסט וההפך, מאוד מרשים, עד כדי כך שהחברה זכתה השבוע בהשקעה של שני מיליון דולר מחברה קנדית גדולה, Internetainment Media. החברה הקנדית תקבל תמורת השקעתה הנוכחית 25 אחוזים ממניות חברת לקסיפון, תוך מתן אפשרות לרכישה מלאה בעתיד של שאר מניות החברה.

עד להשקעה הנוכחית, חברת לקסיפון גייסה חצי מיליון דולר באמצעות משקיעים פרטיים וכן ממרכז היי סנטר, החממה שבה “גדלה” לקסיפון. לקסיפון שהוקמה בשנת 2010, מנוהלת ע"י ד"ר אייק שגיא, לשעבר מנהל בכיר במעבדות מחקר יבמ בישראל, ואחד המייסדים בעבר של חברת הסטארט-אפ אטיוניטי, שנסחרת כיום בנסדא"ק.

המוצר של חברת לקסיפון ישתלב בפעילות של חברת הבת, חברת אורטסבו, Ortsbo, העוסקת בתרגום שפות למשתמשי מדיה חברתית בפלטפורמות שונות כגון מיקרוסופט, גוגל ויאהו. לחברת אורטסבו יש כיום 40 מיליון משתמשים ברחבי העולם.

לדברי יעל מיטלמן, מנכ"לית מרכז היי סנטר, "גיוס כספים בתקופת משבר פיננסי עולמי הינו הישג משמעותי וזוהי הבעת אמון של משקיעים מחו"ל בחברת לקסיפון. השקעה נוכחית זאת, גם קובעת את הכללים לאפשרות של רכישת החברה כולה תוך פרק זמן קצוב. חברת לקסיפון הינה החברה השלישית במרכז היי סנטר, המגייסת השקעות המשך משמעותיות בשנת 2011. לקסיפון מהווה דוגמה להתנהלות יעילה המיישמת באופן מושכל כספי השקעה ותשתיות תמיכה, על מנת להגיע לתוצאות מרחיקות לכת בזמן קצר ובמשאבים מצומצמים".