לא חברת כוח אדם. מופז
לא חברת כוח אדם. מופזפלאש 90

ועדת החוץ והביטחון הצביע הבוקר (רביעי) נגד הצעת החוק הממשלתית המבקשת להמשיך את הנוהל המאפשר העברת חיילים מצה"ל לשירות במשטרה.

יו"ר הוועדה ח"כ שאול מופז (קדימה) אמר בדיון כי "כבר לפני כחצי שנה נתנו למשטרת ישראל הזדמנות נוספת להכין עבודת מטה שתכליתה לקצץ באופן הדרגתי בתלות שלהם בחיילים ואולם על העבודה שהם הציגו היום אפשר לתת רק ציון נמוך מאוד. המשטרה מחפשת לעצמה חיים קלים כשהשיקול היחיד שלה הוא כלכלי בזמן שהחיילים מהווים עבורה כוח אדם זול בדיוק כמו עובדי קבלן. צה"ל איננו חברת כוח האדם של המשטרה".

אמיר ודמני מאגף כוח אדם בצה"ל אמר כי "הצבא מתמודד תקופה ארוכה עם מחסור משמעותי בכוח אדם. מדובר בפער שרק הולך ומחריף בעיקר בחיילים המיועדים לתפקידי תומכי לחימה. אלו בדיוק החיילים שעוברים לשרת במשטרה ובסופו של התהליך הדבר פוגע ביחידות המבצעיות של צה"ל".

יואל הדר היועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים אמר כי "אנחנו במשטרה לא יכולים לצאת להפגנות וגם לא לשבות ולכן מי שיפגע מהקיצוץ תוך שהוא הופך להיות בן ערובה אלו הם האזרחים".

סגן ראש אגף תכנון במשטרה, תת ניצב יעקב מבורך טען כי "החלטה לצמצם את מספר החיילים שמשרתים במשטרה תפגע ביכולת המשטרה לתת שירות יעיל לאזרח וכתוצאה מכך תפגע גם היכולת המבצעית של המשטרה".

ח"כ ישראל חסון (קדימה) אמר כי "לא נכון שחיילת בת 18 נאלצת למצוא את עצמה מטפלת באירוע של סכסוך בין זוג נשוי. מי שרוצה באמת לעזור למשטרה צריך לעשות לדבר הזה סוף". ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) טען כי " שירות חיילים במשטרה יוצר זילות בערך של גיוס החובה. לא יכול להיות שנאפשר גיוס למקומות שאין עליהם הסכמה לאומית. זו תהיה בכייה לדורות". ח"כ אבי דיכטר (קדימה) שהיה בעברו השר לביטחון פנים התנגד גם הוא לחוק ואמר כי "המשטרה הציגה לנו היום בעבודת המטה שלה פתרון של "מאכרים". אין כאן גרם אחד של מקצוענות, הכול דרך הזווית הכלכלית". ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הציג את עמדתו כי "אי אפשר להגיד שאין דבר שהוא לא חשוב לצרכי הביטחון של האזרח. גם שירות בכיבוי אש הוא חשוב וכך גם במשטרה, במגן דוד ואפילו בהדברת מזיקים היא דבר חשוב. הבעיה שלא לשם כך חוקק חוק שירות חובה".

ח"כ מאיר שיטרית (קדימה) שהיה היחיד בוועדה שתמך בבקשת המשטרה אמר כי "זו לא בושה לשרת במשטרה, זה אפילו כבוד לא פחות גדול משירות בצה"ל. הביטחון האישי של האזרחים הוא באחריות המשטרה ולא של הצבא ולכן קיצוץ בכוח האדם של המשטרה יפגע באזרחים. במקום לקצץ, על הצבא לעצור את ההשתמטות והשחרורים הגורפים. נכון לפתוח במסלול גיוס למשטרה של ערבים לשלוש שנים".