ניוט גינגריץ', המתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, אומר כי הפלסטינים הם עם שהומצא וכי למעשה הם ערבים שבחרו שלא להתגורר במקומות אחרים.
 
בריאיון לערוץ טלוויזיה יהודי, אמר גינגריץ' כי לא היתה מדינה פלסטינית וכי התושבים המתגוררים בשטח הזה היו חלק מהאימפריה העות'מנית, קודם שהוקמה מדינת ישראל. גינגריץ' אמר עוד כי התהליך המדיני המתמשך בין ישראל לפלסטינים הוא אשליה והדגיש כי נסיונותיו של הנשיא אובמה לנהוג בפלסטינים כפי שהוא נוהג כלפי ישראל, הם העדפה של הטרוריסטים. דבריו הובאו בקול ישראל.

ברשות הפלסטינית הגיבו בשבת בחריפות על דבריו של ניוט גינגריץ'. סלאם פאייד, קרא לגינגריץ' ללמוד את העבר קודם שהוא מכחיש אמיתות היסטוריות. סאאב עריקאת, מבכירי הרשות, גינה בתקיפות את דברי גינגריץ' ואמר כי הם רק יגבירו את האלימות באזורנו. חנן עשראווי אמרה כי אמירותיו הגזעניות של גינגריץ' מוכיחים שהוא איבד את הקשר עם המציאות ואינו ראוי להחזיק בתפקיד ציבורי. לדבריה, מדובר בניסיון זול לזכות בקול היהודי בארצות הברית.

גינגריץ' התבטא לאחרונה בעד ישראל ונגד הפלסטינים. לדבריו, החמאס והרשות הפלסטינית מייצגים "רצון עז להשמיד את ישראל". ואף ציין כי הוא מוכן לשקול להעניק חנינה לג'ונתן פולארד, אם יהיה משוכנע כי אין איום לביטחון הלאומי של ארה"ב.