הפגנה בת"א. הסתה של השמאל
הפגנה בת"א. הסתה של השמאליוני קמפינסקי

תנועת 'אם תרצו פנתה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בבקשה לפתוח בחקירה נגד פעילי שמאל קיצוני שהסיתו לכאורה נגד מדינת ישראל, צה"ל ושר הביטחון.

במכתב ליועץ המשפטי כותב רונן שובל, יו"ר "אם תרצו", כי במוצאי שבת, ה-10 בדצמבר 2011, התקיימה הפגנה של כ-200 פעילי שמאל קיצוני מול מתחם הקריה בתל-אביב בעקבות מותו של מתפרע ערבי בהפגנה באיו"ש בשם מוסטפה תמימי. הרינו לפנות אליך בעניין שבנדון, כדלקמן:

בסרטון המתעד את ההפגנה שהועלה לרשת האינטרנט באמצעות היוטיוב, המתעד את ההפגנה, נשמעות קריאות המשתתפים וכן דברים שנשאו מספר פעילים, ככל הנראה ממארגני ההפגנה.

בין הסיסמאות והקריאות שנאמרו בהפגנה ניתן לשמוע בסרטון את הקריאות הבאות: "Israel apartheid state", וכמו כן  "צה"ל הוא ארגון טרור שום תירוץ לא יעזור", ו"ברק-ברק שר הביטחון כמה ילדים רצחת עד היום?"

בהמשך הסרטון מנהיגי ההפגנה נושאים נאומים קשים ביותר נגד מדינת ישראל אשר ההסתה במילותיהם אינה משתמעת לשתי פנים. אחת המפגינת אומרת בין היתר את הדברים הבאים: "אני מרגישה שזה ממש לא הזמן למשמרות מחאה שקטות, אני מרגישה שזה הזמן לכעס גדול, שזה הזמן למלחמה...", "...אם כבר לחיות או אם כבר למות אז בהתנגדות...אנחנו צריכים כל יום שישי ללכת ולהלחם".

מפגין נוסף, יוסי גורביץ', אומר: "...ואם רוב האוכלוסייה בישראל לא רוצה לשמוע עכשיו, כשאנחנו אומרים לה את זה בצורה מנומסת, היא תשמע עוד מעט, שזה יאמר לא בנימוס אלא בסנקציות, חרמות...".

פעיל שלישי אומר: "דינה דברה על מלחמה שאנחנו צריכים להיאבק בה...אנחנו צריכים להפנות את האצבע המאשימה כמובן כלפי המרצחים ורבי המרצחים שיושבים במגדלים כאן (בקריה – תוספת אם תרצו), אבל זה לא רק הם, זה כל אחד מאיתנו שלוקחים חלק בפשעים של ישראל, בפשעי הכיבוש והאפרטהייד, לא רק של 67 גם של 48. כל מי שעומדת לצד התביעות הפלסטיניות, לצדק, לשוויון, לשיבה, חייבת לתמוך בקריאות שמגיעות גם מהעולם, לחרם, סנקציות ומשיכת השקעות מישראל, שהיא מדינה בזויה, מדינה פושעת שעלינו להיאבק בפשעים האלה, זה מחובתנו להיאבק בפשעים האלה".

שובל מזכיר ליועץ המשפטי כי ניסיון העבר מלמד, שהפגנות של פעילים שמאל קיצוני בנעלין, בלעין נבי סאלח ובמקומות נוספים, המתפרעים מדי יום שישי, תוקפים את חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב, גורמים לנזקי גוף, פגיעות בנפש וברכוש.

"מן הראוי שמערכת המשפט תיתן את דעתה, לקריאות החמורות שהתרחשו בהפגנה בתאריך 10.12.2011 ותפתח בחקירה בחשד להסתה כנגד המעורבים בדבר. לדעתנו, הקריאות לאלימות כפי שנשמעו בסרטון, עלולות להוביל למעשים קיצוניים ואלימים" – כותב רונן שובל ליועץ המשפטי לממשלה.

"מכתב זה נכתב בתאריך 13.12.2011, טרם יבש עליו הדיו וכבר היום 14.12.2011 היינו עדים כי כתובות בגנות הרג מוסטפא תמימי רוססו על דלת משרדי דובר צה"ל ברחוב איתמר בן אב"י בתל אביב. לנוכח כל האמור לעיל, אנו קוראים לך לפעול לחקירת הגורמים המסיתים על מנת למנוע כל אפשרות של נקיטת אלימות כלפי חיילי צה"ל ורכושו וכן למצוא את האשמים בריסוס הכתובות על מטה דובר צה"ל ולנקוט כנגדם בהליכים המשפטיים המקובלים" מסיים שובל את מכתבו.