נתניהו: לא נקבל פגיעה בחיילי צה"ל

ראש הממשלה ושר הביטחון ביקרו הערב (שלישי) בחטיבת אפרים בשומרון, כשהם מלווים במפקד אוגדת איו"ש ומפקד החטיבה, בעקבות האירועים בשבוע שעבר באזור מצד פעילי ימין, והדליקו נרות עם חיילי החטיבה.

לפני המפגש עם החיילות והחיילים קיבל ראש הממשלה סקירה בטחונית ממפקדי הגזרה בהמשך לאירועים בהם הותקפו בשבוע שעבר מפקדי צה"ל בידי מה שהוגדר "פורעי חוק ישראלים".

ראש הממשלה ציין בפני המפקדים כי בשביל להתמודד טוב יותר עם אירועים שכאלו הוא אישר שורה של צעדים וכי הוא מבקש להטמיע אותם עד אחרון החיילים, "אם לא נעצור את זה עכשיו, זה יתפשט".

לאחר מכן אמר ראש הממשלה במפגש עם החיילות והחיילים, כי "לא נוכל לקבל פגיעה בחיילי צה"ל, שוטרי מג"ב, בערבים, ביהודים ובמסגדים".

"אפילו כתם קטן מכתים את החולצה הלבנה ביותר. יש כאן הכתמה של הדמוקרטיה הישראלית המתבססת על שמירת חוק, אך גם של ציבור מתיישבים גדול שלא תומך בעוולות אלה ושמחתי לראות שראשיו יצאו כנגד", הוסיף ראש הממשלה.

ברק אמר, כי "היו לנו אירועים חמורים מאוד בשבוע האחרון, פה ממש בפתח של המחנה הזה, שבה קבוצה קטנטנה של אנשים קיצוניים מנסה לערער את מרות המדינה על אזרחיה. את הדבר הזה אי אפשר ואסור לקבל. אנחנו נפעל בכל כוחנו, בתוך צה"ל עם כל רשויות אכיפת החוק של המדינה, כדי להביא לכך שעם כל המחלוקות שמותר שיהיה בתוכנו, שום אדם לא ירים את ידו על חייל, על מפקד בצה"ל או על שוטר משטרת ישראל".

לדבריו, "שום אדם לא ישים את עצמו מעל החוק ומעל המטרות המשותפות של המדינה. דמוקרטיה צריכה לדעת להגן על עצמה, ואנחנו נדע להגן על עצמנו בפני כל מי שינסה להרים יד על הדמוקרטיה הישראלית".

"יש פה הרבה משימות, עיקרן קשורות בהגנה על החיים הנורמאליים והחיים של התיישבות הישראלית פה, ש-99.9% ממנה היא נורמטיבית ומקיימת חוק. אנחנו חייבים לשמור עליהם ולהגן עליהם. אנחנו חייבים לשמור על הפלסטינים שנתונים פה בשליטתנו ולתרום בכך לעתידה ובניינה של מדינת ישראל", הוסיף ברק. 

גורם בכיר בשומרון הביע חשש בשיחה עם ערוץ 7, עוד לפני הביקור, כי "נתניהו וברק צפויים להצטרף לפסטיבל ההסתה נגד ההתיישבות כולה כפי שנעשה בימים האחרונים מצד אנשי שמאל וכלי תקשורת".