קניון. אילוסטרציה
קניון. אילוסטרציהפלאש 90

יוצא מפורפורציות? ערוץ 2 שידר הערב (ראשון) כתבה במהלכה נשלחה כתבת של הערוץ לתעד את צביונו של קניון רמות החדש בירושלים.

הכתבת החדירה מצלמה נסתרת שהוכיחה כי הקניון נקי לחלוטין מתמונות של דוגמניות לא צנועות כנהוג בקניונים אחרים ברחבי ישראל. החנויות בעלות המותגים השונים בקניון החליטו שלא לתלות, לדוגמא, את תמונותיהן של הדוגמניות בר רפאלי ויעל בר זוהר.

בהמשך הכתבה, תוך שהיא מצויידת במצלמה נסתרת, פנתה הכתבת לבעלי עסקים בלב השכונה החרדית "סנהדריה" ודרשה מהם הסברים מדוע הם מסרבים לקלוט קופאיות ומעסיקים רק גברים.

שטחו המסחרי של קניון רמות הוא כ-18,000 מ"ר ב-2 קומות בתוספת 650 מקומות חנייה ב-5 מפלסים מקורים וחניון פתוח. הקניון משרת ברובו את הציבור הדתי והחרדי משכונת רמות, פסגת זאב וכל שאר השכונות של צפון ירושלים.

אחד מבעלי העסקים במקום הופתע אף הוא מהכתבה בערוץ 2, "התקשורת מגזימה ומתחילה לאבד עשתונות. בעלי הקניון שומרים על צביון שיאפשר לאלפי דתיים, חילוניים וחרדים לבקר בקניון. עוד לא שמעתי שחילוני התלונן שמנעו ממנו תמונה של בר רפאלי בביגוד מינימאלי. יש אנשים שתמונות אלה מפריעות להם וטוב שכך. אנחנו מבקשים מהתקשורת לקחת צעד אחד אחורה".

באירוע אחר הגיע היום צוות צילום של חדשות ערוץ 2 לצלם בבית שמש. הצוות הותקף על ידי תושבים חרדים מקומיים שהתנגדו לפעילותם במקום. התוקפים התנפלו על הצוות, ניפצו את שמשות הרכב שעמו הגיעו לעיר, ואף שברו חלק מהציוד שהיה ברשותם. המותקפים הזעיקו את כוחות המשטרה שהגיעו למקום, ורק בהתערבותם נפסקה התקיפה. כוחות המשטרה ליוו את צוות כתבי וצלמי הערוץ עד שעזבו את העיר. "אם המשטרה לא הייתה מגיעה לשם תוך 10 דקות אני לא יודע איך זה היה נגמר", סיפר אחד מהם.

"הגענו לעיר כדי לצלם בעקבות אמירתו של ראש הממשלה הבוקר על כך שצריך להסיר את השלטים המפלים", סיפר כתב חדשות 2 שי גל, זמן קצר לאחר התקיפה. "נכנסנו לאותה שכונה שבה הם מוצבים, כעבור דקות התחיל פרץ של אנשים שהתחילו לקרוא לעברינו 'שונאי ישראל' ותוך דקה זה הפך למתקפה של עשרות אנשים שהתנפלו עלינו והחלו ליידות לעברנו אבנים".