הכנות אחרונות לחידון
הכנות אחרונות לחידוןיוני קמפינסקי

באדיבות חינוכית 23

בבנייני האומה בירושלים נערך חידון התנ"ך הארצי למבוגרים, הזוכה בחידון הוא שמואל עמרוסי, סגניתו היא ליאור מאיר ובמקום השלישי צבי בזק.

בפתח החידון הכריז שר החינוך, גדעון סער, על החלטתו לקיים החל מהשנה הבאה חידון תנ"ך עולמי למבוגרים לכלל קהילות ישראל בארץ ובתפוצות.

השר סער הודיע כי הנחה את מנהל חברה ונוער במשרד החינוך להתחיל בהיערכות, כך שבחג החנוכה הבא כבר יתקיים החידון במתכונתו החדשה והמורחבת.

השר סער התייחס בדבריו לאירועי האלימות בבית שמש ואמר, כי "בחג החנוכה הזה יש לומר דברים ברורים גם אל מול הרוח הרעה והחשוכה – הרוח של הקיצוניות. בריוני "הסיקריקים" של בית-שמש, כמו גם כנופיות "תג מחיר", אינם מייצגים את רוח היהדות, אלא את היפוכה. זו אינה דרכו של עם ישראל. אין הם יכולים להיאחז בתורת ישראל שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. אנשים אלה- מדירי אנשים אלימים ומציתים המסגדים - מוציאים דיבת היהדות והארץ רעה".

עוד אמר השר סער, כי "במרימי היד על המדינה ועל חוקיה יש לטפל במלוא התקיפות, ללא פשרות, גם תוך שימוש באמצעים בלתי שגרתיים. אין להיכנע לתכתיביהם ולגחמותיהם. כך עשינו כאשר הם ניסו, ערב פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, באיומים, למנוע את פתיחת בית-הספר "אורות בנות" בבית-שמש. בסוף היום המאזן חייב להיות ברור: גחמותיהם של הקיצוניים ינגפו מול הכרעות הריבון. חוקי המדינה יקוימו. מפרי החוק – יבואו על עונשם".

השר סער הוסיף עוד, כי "יש להימנע מדיבור של הכללות על ציבורים שלמים. הסיקריקים אינם מייצגים את הציבור החרדי הרחב, ממש כשם שאין מטורפי "תג מחיר" מייצגים את ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון". השר סער קרא בנאומו לאחדות העם ואמר: "קיומנו הלאומי הריבוני מותנה ביכולתנו לפעול כמדינה ריבונית מול קוראי התגר על חוקיה, כמו גם ביכולתנו לשמור ולטפח את האחדות בתוכנו".

"האתגרים והסכנות האורבים לפתחֵנו בזמן הזה אינם חיצוניים בלבד אלא אף פנימיים. אחדוּת מבַּיִת חיונית לנו מאוד . אחדות זו לא תושג בכפיה, לא באלימות ולא בהתלהמות. דרך האחדות אינה עולה בקנה אחד עם ההקצנה ושנאת האחר. היא מושתתת על סובלנות וכבוד הדדי, על מכנה משותף מחייב של ציות לחוקי המדינה וקבלת סמכותה", חתם סער.

(צילום: פלאש 90)