תחנת אוטובוס בירושלים
תחנת אוטובוס בירושליםצילום: פלאש 90

בשכונה החרדית נווה יעקב טוענים, כי החיילת דורון מטלון פעלה שלא בתמימות וממניעים לא ישרים. אחד מאברכי השכונה טוען בשיחה עם ערוץ 7 כי הסיפור כולו שקרי שלא היה ולא נברא, כלשונו.

"כולם מכירים את האברך שלמה פוקס, זה תלמיד חכם מבוגר, יקר ויפה נפש שמעולם לא פגע באף אחד ולא הרים את קולו. כנראה שיש כאלה שרוצים לחפש בנרות סיפורים מתחת לאדמה שלא היו ולא נבראו".

לדבריו, קו 49 א' הוקם על ידי חברת אגד כדי לשרת את הציבור החרדי בנווה יעקב והוא אינו עובר כלל ולא עוצר באזורים החילוניים, "בעקבות ההתחרדות של נווה יעקב, אגד בנתה קו שלא עוצר בתחנות האחרות ונוסע במסלול שעובר רק מהשכונות החרדיות. גם החילונים יודעים מראש שזה קו של חרדים ושנשים יושבות מאחורה והם מכבדים אז זה".

האברך טוען שבשל העובדה שבסיס פיקוד מרכז ממוקם בשכונת נווה יעקב ישנן חיילות שמעדיפות להשתמש בקו כדי לקצר טווחים, "המסלול של 49 א' מתחיל באזור המתחרד של קמניץ בנווה יעקב משם הוא נוסע ישירות לרחוב בר אילן, משם לגאולה והמסלול מסתיים ברחוב המ"ג, הוא אינו עובר באזורים שאינם חרדיים, והחיילות שמשתמשות בקו עושות זאת כדי לקצר טווחים, הן יורדות ברמת אשכול".

לדבריו אין לחרדים בעייה שחילונים השתמשו בקו, אך הם כן מצפים שיכבדו את האוכלוסייה שלשמה הוקם הקו, "רוב החיילות מכבדות את זה ויושבות מאחורה ואין לנו עם זה שום בעייה".