"צ'קים" מהקרן החדשה לציונות הדתיתיוני קמפינסקי


תנועת 'רעננים' קיימה היום (ראשון) הפגנה תחת הכותרת "עוצרים את המסתננים", זאת  במטרה לעצור את התרומות שמעניקה 'הקרן החדשה לישראל' לתנועות בציונות הדתית. ההפגנה התקיימה מול משרדי תנועת 'נאמני תורה ועבודה'.
 
תנועת רעננים חשפה לאחרונה את סרטון הקרן החדשה, בו סיפרה מנכ"לית הקרן, רחל ליאל, על האסטרטגיה החדשה של הקרן שכותרתה השתלבות בתוך תנועות בקרב הציונות הדתית.
 
חברי תנועת רעננים התאספו בכניסה למשרדי תנועת "נאמני תורה ועבודה" כשבידיהם שיקים בסכומים שונים החתומים על ידי הקרן החדשה ותנועות הבת שלה - "שתיל", "שוברים שתיקה" ו"בצלם". חברי רעננים קראו למנהלי התנועה לרדת אליהם כדי שיוכלו להעניק להם את "תרומת" הקרן החדשה לישראל, אך אלו העדיפו להימנע ממפגש זה.
 
יו"ר תנועת רעננים, יוני שטבון, אמר כי "זהו מאבק על אחדות המחנה הדתי לאומי, לא ניתן למסתננים מהקרן החדשה לפצל אותנו. באתי לכאן לומר לאנשי תנועת נאמני תורה ועבודה: מי שמקבל שיק מהקרן החדשה מקבל אותו יחד עם ארגון "עדאאלה", "בצלם", "שוברים שתיקה" ואחרים. אסור לנו כציבור דתי להימנות עם אותם אלו המבקשים לפגוע בחיילי צה"ל, מי שמקבל תרומות מהקרן החדשה פוגע בחיילי צה"ל".
 
רכזת בתנועת רעננים, קרן ברדוגו, אמרה "המפגן שהתקיים  היום הוא  שלב נוסף  במטרה להמחיש את הבעיה בתרומות מהקרן החדשה לתנועות בציונות הדתית, אני קוראת לחברים בתנועות השייכות למחנה הדתי לאומי להודיע על התנתקות מהקרן החדשה. הפעילות היום היא תחילתו של שבוע  מגוון בפעילויות שתקיים תנועת רעננים כדי להגיע לניתוק בין הקרן החדשה לציונות הדתית".